sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

קוויר באופן ביקורתי 9 חברתית נתונה . אולם לא רק משמעות האקט עצמו נובעת מהחזרה על פרקטיקה מוכרת — הכוונה עצמה, שלכאורה היא יסוד הפעולה, מקבלת את משמעותה ואת קיומה המובחן מהפעילות הלשונית . ה"אני", שלכאורה ניצב כמקור הפעולה ומשמעותה, מתכונן בעצמו מתוך החזרות הלשוניות . במילים אחרות, אין "אני" מאחורי הפעולה ואין סובייקט הנתון מעבר לפעולותיו, שכוונותיו ותבונתו מעניקות תוכן לפעולותיו . ה"אני" והסובייקט מוגדרים ומתכוננים באופן מתמיד מתוך הפרקטיקות התרבותיות, ומהווים עיקרון מארגן של משמעות . אלו עמדות שיחניות המתגבשות מתוך ההפעלות שלהן באופני השיח השונים, ומגדירות את תנאי הקיום של בני אדם כסובייקטים . תפיסה זו מניחה, אם כן, כי זהות כאישה או גבר, הומו או קוויר, היא ביצועית, כלומר מובנית מתוך קונוונציות התנהגותיות המזוהות עם תוויות אלו . במובן מסוים, "להיות" אישה או גבר פירושו כניסה לתפקיד תרבותי וחברתי שהפרט משתתף בו . מתוך המשחק צומחת זהותו כסובייקט, שלכאורה קיים מעבר לזהויות החברתיות שלה / ו ; אולם, בתמונה זו המשחק או התפקיד קודם לקיומו של השחקן כ"אני" וכסובייקט, שאינם אלא צורות חברתיות המעצבות קיום אנושי .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help