sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 זיגמונד פרויד המשפחה והתרבות, לעבר עוד ועוד ועוד . . . בלתי מספק ( או מספק בהיותו בלתי מספק ) . זה "עוד" שהתרבות עצמה גם יודעת להתסיס, החל מהאידיאולוגיות והדתות ועד למכונה הצרכנית הקפיטליסטית, ובכך להחריף את אי-הנחת של האדם בתוך תרבותו שלו . זה סוד חולשתו של האנושי ( והתרבות שהוא מייסד כמה שמייסדת את נפשו ) , וזה סוד כוחו, הרסני ככל שיהיה . ביצירה זו פרויד סימן לעתיד את הפסיכואנליזה כשדה שכבר אינו זהה לעצמו וככזה שמתפצל לריבוי קולות ואסכולות, כאשר קו שבר מרכזי או "שיבולת" מ בחינה הוא ההסכמה או הדחייה של קבוצות אנליטיות שונות - מפסיכולוגיית האגו והעצמי דרך אנה פרויד, מלאני קליין ועד לאקאן - את דיכוטומיית הארוס והתנטוס . יתר על כן, אין זו רק דיכוטומיה אלא בסיס לראייה מטפיזית של המציאות בכלל ולא רק הפנימית-נפשית, לאור יחסי הגומלין בין תשוקת המוות לתשוקת החיים . ככל שהדברים נשמעים טרגיים, פרויד גם פתח אפשרות של פסיכואנליזה שמעבר לדיכוטומיה בין העונג לצער, שמעבר לתרפיה ולהקלת הסימפטומים ; פסיכואנליזה שמכירה בהתרוצצות הדיאלקטית בין הרוע לטוב, בין העודפות לחסר, באופן כזה שמאפשר

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help