sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 מעבר לעקרון העונג מהמלחמה הפנימית בתוך הנפש האנושית, מלחמה שגם הדי ההעברה והעברת-הנגד נמצאו בה בעת שהמטופל נצמד אל הטראומטי ומסרב לרפא את עצמו מהסימפטום, וגם לרפא את המטפל מנוכחותו הבלתי נלאית ( כפי שאיש הזאבים גרם לפרויד, למשל ) . באופן הזה חושף פרויד ב מעבר לעקרון העונג בעוצמה ובאומץ את חולשת הפסיכואנליזה ואת עוצמתה כשיטה שמתפתחת דווקא מההיסוס ומאי-הנחת בעבודתה שלה, והיא בחתירה מתמדת בחיפוש אחר האמת, גם בסיכון של השמצתה העצמית כשיטה שאינה עובדת . היא כן "עובדת" במרחב של הבלתי אפשרי, שבו הלא-מודע אינו מאפשר לאפשרי לחיות בניחותא ולהכיר את עצמו כזהה לעצמו וכחי בתוך המיטיב של דרך האמצע . בהמשך להוגים דוגמת שופנהאואר וניטשה ולרומנטיקה הגרמנית, פרויד התנתק מהמסורת הקלאסית הענפה שהתבססה במערב ( בחפיפה מוזרה עם הזרזוף המנלכולי של הנצרות ) של הבנת הנפש כחיה תחת תבונת האיזון ההרמוני של עקרון העונג ההומיאוסטטי . לעולם יחיה האדם בחוסר איזונו ובתשוקתו אל הבלתי אפשרי, תשוקה שמתרוצצת בתוך מעגל קסמים של כפייתיות החזרה וכפיות הטובה כלפי ההנאות הסולידיות שבחיי

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help