sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

ס ל ב ו י ז ' י ז ' ק 14 מודרני של - מה שטמון ברקע הוא כמובן המושג הקדם "הגעה לקצה העולם" : בתחריטים המפורסמים, מתקרבים , משטח חסרהנוודים המופתעים אל מסך / וילון השמים עומק הזרוע בכוכבים הצבועים על גביו . הם פורצים בו ף ה שקורה בסוזה בדיוק מ – ר מעֵברפתח ומגיעים אל אש . אין פלא שבסצינה האחרונה של הסרט, המופע של טרומן כאשר טרומן עולה במדרגות המחוברות אל הקיר שעליו מצויר אופק "השמים הכחולים" ופותח את הדלת, יש נגיעה רנה מגריטית מובהקת : האין אותה רגישות עצמה של פרסיפל כמוחוזרת כיום ומחפשת נקמה ? האם יצירות שהאופק האינסופי שבהן חסום אף הוא * רג, זיברב באמצעות ההקרנות האחוריות "המלאכותיות" באופן מובהק, אינן סימן שהפרספקטיבה האינסופית הקרטזיאנית ביניימי - הולכת ואוזלת, וכי אנו שבים אל מעין יקום ימי פרספקטיבי מחודש ? פרדריק ג'יימסון הפנה בחדות - קדם מןה תופעה המצויה בכמהתו את תשומת הלב לאותאבחנ הרומנים של ריימונד צ'נדלר ובכמה מסרטיו של היצ'קוק : שלום יקירתי חוף האוקיינוס השקט בספרו של צ'נדלר מתפקד כסוג של "סוף העולם", ) Farewell, My Lovely ( אשר מעבר לו יש תהום לא נודעת ; ועניין זה זהה לעמק מול הראשים של מאונטהידיים המשתרע אל - חב הפתוח ור ] 1959 של היצ'קוק, מזימות בין לאומיות בסרטראשמור [ יורגן - , סרטו של הבמאי הגרמני האנס 1982 - פרסיפל  , עיבוד אקספרסיוניסטי לאופרה של ) Syberberg זיברברג ( ואגנר .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help