sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 מחשבות על אמנות מודרנית [ 2 ] פול גוגן, הצלוב הצהוב, 1889 שילוב דומה בין מציאות חזיונית למציאות ממשית עשה גוגן בציור הצלוב הצהוב ( 1889 ) [ 2 ] , אבל כאן הוא הרחיק לכת וניכס את המיתוס . בציור זה בחר גוגן להעמיד את עצמו לא כצופה, ולא כסתם משתתף פעיל בשחזור החיזיון המיתי, אלא כשחקן ראשי . הוא העניק את דיוקנו העצמי לפניו של ישו והפך בעצמו לצלוב, לא לפסל של צלוב בן דמותו, אלא לצלוב חי וקיים, כמו הנשים הכורעות לפניו . כך מיקם גוגן את החיזיון הזה במציאות הממשית, בזמן הווה ובנוף הברטוני . ארתור דנטו טען כי או שהצלוב חי בהווה, במציאות של 6 הנשים הברטוניות, או שהנשים חיות בעבר, במציאות של הצליבה . אך כוחו של הציור נובע דווקא מכך ששתי האפשרויות נכונות . אם בחזיון הדרשה יש מתח בין שתי המציאויות, הממשית והחזיונית, כאן נוצרת סינתזה של ממש בין השתיים . 6 . Arthur C . Danto , " Gauguin's Tahitian Daze", ARTNews 87, 6 ( Summer p . 132 , ) 1988

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help