sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 מחשבות על אמנות מודרנית בציור חזיון הדרשה ( 1888 ) [ 1 ] , המכונה גם יום ראשון לאחר הדרשה או מאבק יעקב במלאך, הפך גוגן את החיזיון הדתי לאירוע ממשי ועכשווי . הוא איחד אירוע מקומי השייך להווי החיים הברטוני, הכפריות הברטוניות היוצאות מהדרשה של יום ראשון, עם אירוע השייך לזמן אחר, המאבק בין יעקב והמלאך המתואר בתנ"ך . במכתב לוואן גוך מספטמבר 1888 כתב גוגן : "בעיניי, בציור זה הנוף והמאבק קיימים רק בדמיונם של האנשים המתפללים לאחר הדרשה, לכן יש ניגוד וחוסר פרופורציות בין 4 אך למרות דברי גוגןהאנשים הטבעיים לבין המאבק הלא-טבעי" . על הניגוד ועל חוסר הפרופורציות, החלוקה בין שני העולמות אינה כה החלטית . המאבק, שהיה אולי נושא הדרשה, אינו מופיע כחֶזיון דמיוני, אלא כאירוע עכשווי המתרחש בו-זמנית עם יציאת הנשים מהכנסייה . אומנם הוא מרוחק ( כאילו צויר בפרספקטיבה מואצת ) , אך נראה למתבוננים בציור כפי שהוא נראה לנשים הצופות באירוע, מכיוון שהן עומדות בתקריב במישור הקדמי של הציור ונראות מגבן . כך גם אנו, הצופים, מצטרפים ורואים את המתרחש מנקודת המבט של הנשים, הופכים להיות חלק מהקבוצה ומשתתפים בשחזור המיתוס המתרחש כאן ועכשיו . החוקר ווייצ'ק ז'ירט-ואסיוטינסקי טען שגם גוגן משתתף באירוע הזה, כי הדמות המופיעה מימין בציור היא דמותו בתפקיד המאג, ואילו הדמות הברטונית במרכז מייצגת את מדלין ברנאר ( Bernard ) , אחותו של 5 הצייר אמיל ברנאר וחברתו הקרובה של גוגן . גישתו של גוגן ליצירה נבעה מתפיסת עולמו הסינתטיסטית . 4 . Claire Fréches - Thory , " La vision du sermon", in Richard Brettell, Françoise Cachin, Claire Frèches - Thory, Charles . F . Stuckey ( eds . ) , Gauguin, Paris : Grand Palais, 1989, p . 123 Vojtě ch Jirat - Wasiutyʼnski , " Paul Gauguin's ‘ Self - Portrait with Halo and . 5 Snake' : The Artist as Initiate and Magus", Art Journal 1, ( Spring 1987 ) pp . 22 - 28

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help