sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

חנה פישר גרפי 12 בתחום ההתפתחות בשלב החביון . הוא מציב פרדיגמה חדשה, לפיה שלב החביון הוא שלב התפתחותי בעל ייחודיות הכרחית, ושבלעדיו לא ניתן לגשר על הפער בין סוף השלב האדיפלי לגיל ההתבגרות . ההתפתחות הייחודית בחביון הינה התפתחותו של חלק נפשי חברתי, מעין "עצמי‑‑חברתי", בזיקה להתפתחות הקבוצה הכיתתית והמגדרית . הפרדיגמה של ההתפתחות בחביון משרטטת זיקה בין ההתפתחות של הפרט ושל הקבוצה . קיימים רכיבים חברתיים בגיל זה שהינם התפתחותיים, והם אלה שמקדמים את ההתפתחות בחביון : שאיפה לעצמאות חברתית, לכידות, צורך בהשתייכות חברתית, העדפת נורמות חברתיות ( מגדריות ושליליות ) על פני מוסריות המאפיינת מבוגרים, היררכיה חברתית, הפחתה באגוצנטריות ויכולת "זרימה כיתתית" ( social flow ) . רכיבים אלה כמעט שאינם מוזכרים בספרות המחקרית בהקשר של ההתפתחות בחביון בכלל, ובהקשר של חרם ודחייה חברתית בפרט . ספר זה מציב הבנות התפתחותיות חדשות לגבי שלב החביון, בגילי 8 ‑ ,11 ומתוך כך מאיר את התופעות החברתיות הנפוצות בשלב זה . הכיתה מוצבת כעיקר המרחב הנחוץ להתפתחות הילדים - כיתה מגובשת, מלוכדת ועצמאית היא המרחב ההתפתחותי האופטימלי להתפתחות הילדים בשלב החביון . לכן, יש מקום לרכז את המאמצים בכיתה ובחיזוקה . ספר זה מציג גישה חינוכית המתאימה להבנות ההתפתחותיות החדשות, ומתבסס על מחקר איכותני שבחן את תופעת הדחייה החברתית בגיל בית ספר יסודי 1 מנקודת מבטם של הילדים . ההתפתחות של הילד בשלב החביון תלויה וכרוכה בהתפתחות של חברת ילדי כיתתו . פשוטה ככל שתישמע, הבנה זו משנה עולמות, וזורעת בתלמים של השדה החינוכי זן חדש של הבנות . היא משנה את ההבנה של משמעות החרם, של משמעותה של אחידות חברתית, של עצמאות ושל משמעות הקשר בין מורה ותלמיד ובין

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help