sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 | עיון ומחקר בחינוך מתמטי בגיל הרך העצמית שלה במתמטיקה . כותבות הפרק הציגו לגננות פעילויות של הערכת ידע בתחום המספרי ופעילויות בתחום הגאומטרי, ולאחר מכן הנחו אותן באשר לדרך היישום של הפעילויות בעבודה עם הילדים בגן . מהלך זה התקיים כחלק מהשתלמות ופיתוח מקצועי של גננות בנושא הוראת המתמטיקה בגן הילדים . התהליך המוצג בפרק מדגיש את הדומה ואת השונה בין פעילויות שמטרתן הערכת ידע לבין פעילויות שמטרתן קידום ידע . השער החמישי, "הכשרת גננות, מורים ופרחי הוראה", כולל שני פרקים . בפרק האחד - עשר שכתבו ד״ר דינה חסידוב וד״ר בת שבע אילני, נבחנים ההתפתחות המקצועית וקידום הידע המתמטי בקרב מנחות למתמטיקה בגיל הרך ובקרב גננות . הפרק מתאר את תוכנית ההכשרה של המנחות, את תרומתה לקידום הידע במתמטיקה של המנחות והגננות ואת שיתופי הפעולה בין הגננות לבין המנחות תוך כדי פעילות משותפת . בפרק מתוארת עמדתן של המנחות באשר להוראת מתמטיקה בגן הילדים, מוצגת תרומתן של המנחות לקידום הידע המתמטי והמקצועי של הגננות באמצעות דיגום ( modeling ) , ומאופיינים שיתופי הפעולה המקצועיים בין המנחות לבין הגננות . את הפרק השנים - עשר בספר כתבה פרופ׳ ג'והינה עוואדה - שחברי . בפרק זה מוצג מחקר אשר בדק אם הכשרת מורים להוראת חשבון והנדסה בכיתות א' - ב' במסגרת מסלול החינוך לגיל הרך במכללות לדוברי ערבית מקנה ללומדים ידע תוכן מתמטי וידע פדגוגי - תוכני אשר רלוונטיים לנלמד בכיתות היסוד .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help