sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מבוא | חגית קליבנסקי, אדם הישראלי | 13 ילדים, נוער, צעירים ומבוגרים ( Lertkittisuk, 2019 ; OECD, 2014 ; UNESCO, Yasunaga, 2014 ; 2016 ) . החינוך הבלתי פורמלי מאפייני החינוך הבלתי פורמלי בדרך כלל מאפייני החינוך הבלתי פורמלי מוצגים באמצעות תיאור של תכונותיו וייחודו . בדומה להגדרות ולמופעים של החינוך הבלתי פורמלי, גם מאפייניו אינם אחידים ; עם זאת, לכולם כמה תכונות משותפות המבדילות את החינוך הבלתי פורמלי מפעילות חינוכית אחרת ומחזקות את המוטיבציה של הפרט לקחת חלק פעיל בתהליך החינוכי . חופש בחירה ( וולונטריות ) הוא יסוד מהותי בחוויית המשתתפים בחינוך הבלתי פורמלי . בכוחו להעצים את השפעתם של מאפיינים אחרים על המשתתפים בפעילות ( יאיר, 2006 ) , כמו גם להגביר את המוטיבציה הפנימית ( עשור, 2001 ; 2009 , . King et al ) . יתרה מזאת, הבסיס הוולונטרי של החינוך הבלתי פורמלי הוא דומיננטי ומכתיב חלק ניכר מהמאפיינים הנוספים ( כהנא, 2007 ; ; 2018 AEGEE, 2011 ; Costas Batlle, 2019 ; Diachkova & Sazhko, Hill, 2001 ; Sefton - Green, 2006 ) . הגמישות הארגונית והתוכנית נגזרת מהבחירה . גמישות זו הכרחית ומאפשרת התאמה לשינויים ולצרכים בהקשר ספציפי ( Hamadache, 1991 ; Lertkittisuk, Sharma & Choudhary, 2015 ; Yasunaga, 2014 ; 2019 ) . הגיוון מתבטא בארגון, בתכנים ובדרכי הפעולה . זהו תנאי לבחירה, שכן הצגת חלופות מאפשרת מתן מענה בהתאם לנסיבות ולצורכי המשתתפים . כמו כן הגיוון מאפשר התנסויות חדשות וביטוי ליחידים ולקבוצות בחברה ( קלר, 1996 ; 2016 , . Diachkova & Sazhko, 2018 ; UNESCO, 2018 ; Valchev et al ) . המשתתפים הם במרכז, ובהתאם לצורכיהם ולרצונותיהם נקבעים היעדים, המתודות והתכנים ( AEGEE, 2011 ; Etling, 1993 ; Sharma & Choudhary, 2015 ) . מאפיין זה נגזר מהבחירה ומבטיח מענה לצורכי המשתתפים, שכן הבחירה מעניקה להם יכולת מיקוח . יכולת זו עושה אותם לשותפים בקבלת החלטות ולגורם המשפיע על היערכות הארגון ועל אופני פעילותו . מהבחירה נובעים גם יחסי הגומלין בין המשתתפים . אלה מתאפיינים בקשרים אופקיים שהם היררכיים פחות ושוויוניים ( סימטריים ) , אכפתיים והדדיים יותר ( כהנא, 2007 ; 2013 Etling, 1993 ; Madjar & Cohen - Malayev, ) .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help