sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 את מידותיה הרעות והטובות בנאד העור החיוור שהאל הטוב נתן לנו . ב- 1793 הם הפסיקו לשאת בעולו של מלך . 4 * כשהם ערפו את כיאה וכיאות, הוא הוקרב בפְּלאס דֶה גְרֶב . ראשו, ניתזה לאוויר תחושה חדשה : שוויון . כולם כעסו, זעמם השתולל . בקרב ההמונים רצח אדם הוא בגדר פעילות יומיומית, אבל לפחות בצרפת, רצח מלך נחשב לדבר חדש . הם הרהיבו עוז . איש לא רצה לומר זאת, אבל החיה הייתה בקרבנו, למרגלות בתי הדין, בדגלים המתנופפים מהגיליוטינה פעורת הלוע . היה צריך לספק לה תעסוקה . החיה רצתה לדעת כמה אצילים שווה המלך . החיה, כך הסתבר, בעלת שאר רוח . והצעת המחיר בבית המטבחיים נסקה לגבהים מסחררים . בתחילה הם הרגו בשם התבונה, למען עקרונות שטרם הוגדרו . הטובים ביותר גייסו את מלוא כישרונם על מנת לאחד בין רצח לצדק . זה לא צלח כל-כך . זה לא צלח בכלל . אבל אחרי הכול, מה זה משנה ? ההמון רצה בהרס, ודי היה בכך . כשם שהאוהב מלטף תחילה את חלקת הבשר שבו הוא חושק ומדמה שידבק בנדריו לאורך זמן רב עד אשר, על כורחו, הוא נחפז הלאה . . . כך ביקשה אירופה להטביע בתוך זימה מחרידה את מאות השנים שכוננו אותה . היא השתוקקה לכך אפילו מהר יותר מכפי ששיערה . * "כיכר השביתה", כיכר העירייה ( פלאס דה ל'הוטל דה ויל ) בפריז של היום .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help