sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 תמיר הוד ה- 90 . השאלה הביכה אותי . עניתי שאני זוכר, אבל באופן עמום בלבד . התגובה לכך הייתה "מצוין, גש ובדוק מדוע אתה זוכר זאת באופן חלקי בלבד" . הבטחתי לבדוק זאת . כוונתי הייתה שביום מן הימים אתפנה לקרוא על הנושא ולהיזכר בו . בשלב זה שמעתי את המשפט שקבע את נושא עבודת הדוקטור שלי : "אם לא תכתוב על פרשת דמיאניוק בישראל, אעזוב את נושא הדוקטורט שלי ואחקור את הפרשה בעצמי" . הבנתי מייד שעליי לבדוק את העניין לעומק ובהקדם . דנה וענת צדקו בדחיפות ובהתרגשות שליוו את דבריהן . בעקבות עיון בכמה מקורות שתיארו אירועים שקשורים בפרשת דמיאניוק נחשפתי לסוגיות מרתקות שדרשו בירור מעמיק ורב- תחומי שכמותו עדיין לא נעשה . בשנים האחרונות אני נוסע ברחבי הארץ ומרצה כמעט בכל מקום אפשרי על פרשת דמיאניוק בישראל . התחלת ההרצאה מלוּוה תמיד בהנהוני ראש המסמנים שהמאזין זוכר את שאירע . ככל שההרצאה מתקדמת ועוד פרטים נחשפים, ניכר שהקהל מלווה אותי במבט משתאה למשמע האירועים המורכבים והלא ידועים שליוו את הפרשה . כאשר אני מסיים את דבריי, שאלות רבות נשאלות, ובהן כמה שאלות שחוזרות על עצמן תדיר : ( 1 ) "מה דעתך ? זה הוא או לא ? " ( כלומר אם דמיאניוק היה איוון האיום ) ; ( 2 ) "איך יעלה על הדעת שמדינת ישראל שחררה אדם שהוגדר משתף פעולה עם הנאצים ? " ; ( 3 ) "כיצד ייתכן שלא ידענו את כל מה שהצגת בהרצאתך ? " . הספר אכן מתמודד עם שאלות אלו ועם שאלות רבות אחרות . השאלה השלישית שהוצגה לעיל אף העניקה לספר את שמו : "מדוע זכרנו לשכוח ? " . בבחירת שם הספר יש יותר מרמז לכך שנושא הספר הושפע בין השאר גם משִכחה פעילה . הספר שלפניכם הוא פרי מחקר שנעשה במסגרת לימודיי לקראת תואר דוקטור באוניברסיטת בן-גוריון בנגב . את התודה הראשונה והחשובה מכולן אני מקדיש למורתי וידידתי פרופ' חנה יבלונקה אשר הנחתה את המחקר הזה . היא שהניחה בידיי את הכלים שהתאפשר לי בעזרתם לפענח את הנדרש בדרך להשלמת

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help