sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 יצחק ( איציק ) פלג "שואת ביאפרה" . בדברי המבוא כתבתי : לפני עשרים וחמש שנה, עמד העולם בשתיקתו הנוראה לנוכח השמדת עמנו . רבים, נאורים וחכמים אשר פשעו בשתיקתם באותם ימים נוראים, "יצאו" מן הסבך המוסרי אליו נקלעו באומרם : "לא שמענו, לא ידענו, לא האמנו" . ואני בתמימותי האמנתי כי לאחר ה"שואה" לא יישנה מקרה דומה . למרבה הצער, לאחר 25 שנה, עדים אנו להשמדת עם ברוטלית . מה מצערת עובדה זו, אך מצערת לא פחות שתיקתו של העולם . התחנה הבאה במסע חיי הייתה לימודים במכללת אורנים בטבעון . טבעי היה שבחרתי ללמוד היסטוריה יהודית בעת החדשה . רק לאחר שנדרשתי לבחור חוג נוסף בחרתי בימי בית ראשון . שם החלה אהבתי לספר הספרים שלנו . תחנה נוספת בחיי, המשקפת את זיקתי לעם היהודי ולנושא הספר, הייתה בשנות ה – ,80 כשנתבקשתי להיות שליח השומר הצעיר בגולת ניו יורק . לסיום שלוש שנים של שליחות בגולה הוצאתי ספרון הדרכה לשליחים . הפרק האחרון בספרון דן ב"יחס אל היורדים" . מילות הסיום שלי לשליחים שיקראו את הספרון היו : "שליח יקר, צא לדרך וקרב את בני ארצנו ובניהם למולדתנו האחת והיחידה ותבוא על שכרך" . לכן, אין זה מקרי שנושא עבודת התיזה שלי בלימודי התואר השני במקרא היה : "מוטיב הארץ המובטחת לאבות והשתלשלותו במקרא" . בעבודה זו ניסיתי לבחון את גבולות הארץ המובטחת . בספר הנוכחי אני נדרש לסוגיה זו כדי לבחון האם גם יצחק, כמו אביו ובנו, ירד מן הארץ . בשנת ,1990 בעיצומה של עליית יהודי ברית המועצות לשעבר, פנו אליי מלשכת הקשר של ראש הממשלה לצאת לשליחות קצרה במוסקבה כמורה לעברית . אין מילים בפי כדי לתאר את ההתרגשות ואת העוצמה של המפגש עם העולים הפוטנציאליים - תחושת שליחות ציונית שהחזירה אותי לימי השליחות בניו יורק . עבודת הדוקטור שלי התמקדה בחלום יעקב כחלום סימבולי ובה אני טוען כי "מלאכי אלוהים" בחלום מסמלים את אבות האומה . שם העבודה משקף את המסר שלה : "עלייה וירידה - מפתח לפתרון חלום יעקב" . הסולם בחלום, הניצב במאונך בין שמים לארץ מסמל את הדרך האופקית בין הארץ המובטחת לבין תפוצות הגולה . העלייה והירידה של מלאכי אלוהים בסולם מסמלים את מסעותיהם של האבות ושל צאצאיהם אל הארץ וממנה .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help