sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 יהודה ישראלי, אסתר פלד יהודה : גם כשאני מרגיש את הסלידה שלי כלפי הסוציופת או כלפי השיטה שלו לחיות, זהו סוג של שקר, שגם אני לוקה בו . כלומר, אני חש את הסלידה שלי עצמי ויחד עם זאת מסתייג מן הסלידה הזאת . למשל : יש טבעונים שעבורם אוכלי הבשר הם סוציופתים, וישנם גסטרונומים שיכללו את הטבעונים בקטגוריה של מיזנתרופים . אין קהילה אחת נכונה ואובייקטיבית שקובעת "מי בסדר" . כאשר חייל של מאפיונר מסרב פקודה, הוא פועל בעד או נגד החוק ? תלוי במסגרת ההתייחסות שהוא בוחר, והבחירה היא שלו . נתן שרנסקי או מרואן ברגותי לא הסמיכו את בית המשפט הרוסי או הישראלי לשפוט אותם . הם קיבלו עליהם חוק אחר . אסתר : זאת אומרת, בעצם, שכל המוסד הערכי החברתי מיוסד על ישות שהיא בדויה, פיקטיבית, ועל כל פנים ודאי שלא אמיתית . יהודה : זהו האחר הגדול הדמיוני . והאמירה הלאקאניאנית היא : האחר הגדול לא קיים, אבל זו לא סיבה לסרב להשתמש בו, משום שהוא חיוני . אסתר : כלומר הוא שימושי . יהודה : אכן . אסתר : כלומר, עשית רדוקציה של ה"נכון", ה"טוב", שמלווה אותנו משחר קיומה של האנושות, אל ה"שימושי" . יהודה : נכון . אני יורד מן השמים אל הארץ, וכאן מה שיש הוא : שימושיות ותשוקה . כי יש להבין גם את האמונה בחוק בתור פטנט לתשוקה . כך נוסדה מלכתחילה התשוקה אצל הסובייקט, בתור אפקט של החוק ששם סייג להתענגות . זהו תסביך אדיפוס המכונן . אסתר : איך משרתת האמונה בחוק את התשוקה ? יהודה : מאמנת הכושר מצווה עליי לעשות דברים שבעצלותי ממש לא בא לי לעשות אותם, אבל הנה : אני משלם לה כדי שתרדה בי,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help