sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 יהודה ישראלי, אסתר פלד בדידות היא מצבו של אדם שאין לו חברים . יתמות היא מצבו של אדם שאין לו הורים . אסתר : אוקיי . כן ; יש לבחור ללא עזרת ההורים . . . יהודה : ללא הורים, משמע ללא סמכויות שיגידו לנו מה נכון . ללא קריטריון . אסתר : ובכן, בסופו של דבר : ללא אני עליון . יהודה : לכן גם הספר הזה, אי – אפשר שתהיה בו אמירה מה נכון ; יש בו הצעות מה כדאי . אסתר : אומר עכשיו דברים אחדים באשר לרושם שלי ממה שנאמר עד כה . ומתוך מה שאומר אגזור את השאלה הבאה : דווקא למרות הניסיון לעבור מן המוחלטות של המסמן "נכון" אל הגמישות והחופש שבמסמן "כדאי" — אני מוצאת ממד של הרמטיות, של ודאות יתרה, בדברים שלך . אף שאתה מייצג עמדה פוסט – מודרנית, כלומר עמדה שנמנעת מלהצהיר הצהרות של אמת אחת, של ידיעה באשר ל"נכון", יש בדבריך הצהרה ודאית באשר ל"כדאי" . ראה : אמנם אין אמירה מה נכון, אך יש בהחלט אמירה מה כדאי . באשר לי, קודם כול המרחק ביניהם — בין הנכון לכדאי — לא לגמרי ברור לי . אתה אומר : אין אמת מוחלטת, כל אדם צריך לבחור את האמת שלו, האמת של התשוקה שלו . בהחלט יש כאן עמדה חד – משמעית לגבי ה"כדאי" . יהודה : כן ; יש דברים שאני אומר שכדאי . אסתר : אתה מדבר על איזה חופש מוחלט במובן האידיאולוגי של מה שאתה מציע ; כי "כדאי" משמעו שאין הכרח, שאין בחירה מובנת מאליה, אין משהו שהוא טוב יותר מאחר . ובזה קשה לי להאמין . יהודה : אם כך, אגיד זאת בצורה מדויקת יותר : חוק — שהוא המסמן של ה"טוב" וה"נכון" — גם הוא אינטרס של מישהו, ולכן אינו מייצג אמת מוחלטת .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help