sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 חיים בשפה, חיים בתשוקה בסביבה ) , אז נקודת הפתיחה שלנו אינה כוללת בעצם שום הצהרה על אודות טוב מוחלט או רע מוחלט . אין נקודת פתיחה מוסרית בכלל . יהודה : אכן . אנחנו נולדים לתוך מציאות קיימת ; מציאות חברתית, סמלית, ערכית — קיימת . זהו בעצם הציוד שיש לנו . אין רשות חיצונית שקובעת קריטריון שיגיד לנו מה עלינו לרצות או לבחור . כמובן, יש מי שמאמין שהאסטרולוג יֵדע לתרגם מה מצווים עלינו הכוכבים, ובמקרה נולדנו למדינה שבה האינטרס של המחוקק יצר חוקים אלה ולא אחרים במדינה שקובעים מה נכון, אך לא זאת האתיקה של הפסיכואנליזה . בפסיכואנליזה אנחנו רוצים לחשוף את התשוקה שמאחורי הציווי ובכך למוסס את שליטתו . אסתר : כלומר אתה אומר : אל דאגה ; יהיו רבים שיעזרו לו לאדם במעשה הבחירה שלו . הוא יוכל לבחור בסופרמרקט של האופציות הרוחניות והנפשיות — יהודה : לא ולא, לא זה מה שאמרתי . אני אומר שכולנו כבר עמוסים מלכתחילה בערכים ובהכוונות ובאידיאלים, שנולדנו לתוכם, ושניתן, עד גבול מסוים, להשתחרר מהם . אסתר : שנולדנו לתוכם . . . אתה רוצה לקרוא לזה "אני עליון" ? יהודה : לא . חלק ממה שכדאי להבין לגבי החיים הוא שלא בהכרח ניתן להשתחרר מאותם ערכים ולא בהכרח כדאי להשתחרר מהם . הפנטזיה להיות משוחרר מהשפעות היא משהו לטפל בו . אין מצב כזה, של היות משוחרר מהשפעות . אסתר : השאיפה להשתחרר מהשפעה היא שאיפה אובססיבית . . . אלא שאני לא חתרתי כלל אל השאיפה להיות משוחררים מהשפעה . להפך : אני מתייחסת לחוויה של בדידות הנובעת מדבריך, בדידותו של הסובייקט שההכרעה מוטלת עליו לבדו . יהודה : אם כך, לא הייתי אומר בדידות ; לא בדידות אלא יתמות .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help