sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 יצחק ( איציק ) פלג שימצאו בו כלים ורעיונות ליישום חוויתי של הצו "והגדת לבנך" בחגי ישראל . הגישה החיובית של ספר זה, המבקשת, כאמור, לחפש אחר 9 אינה מתעלמת מהמתחים הקיימים בחברה ובתרבות המשותף, שלנו ואינה מנסה לטשטש אותם . על פי מסקנות הספר, יש להביט במחצית הכוס המלאה . הבדלים ומתחים קיימים . השאלה היא איך מתמודדים אתם . בהמשך נראה באיזה אופן הספר מתמודד עם המתחים הבאים : - המתח בין "אחידות" לבין "פלורליזם" - המתח בין זהות אישית לבין זהות קולקטיבית קיבוצית - המתח בין זהות לשייכות - המתח בין "היסטוריה" לבין "זיכרון היסטורי" - המתח בין מה שעלינו לזכור ולהזכיר ובין מה שאין לזכור - המתח בין הגישה הקורבנית ( כלפי העבר שלנו ) ובין הגישה הריבונית ( בהווה ובעתיד ) 10 בין זיכרון משמח ובין זיכרון עצוב ומעציב - המתח 9 . לא ניתן לכפות את הרצון להשתייך ולחפש את המשותף . עובדה היא שישנם בחברה הישראלית חילונים אתאיסטים שאינם רואים בחגים חלק מהמסגרת התרבותית שלהם . יש לקוות שהקיצוניים — הדתיים החרדים מזה והחילונים ה"חרדים" מזה — לא יפסחו על קריאת ספר זה ואף ימצאו בו עניין . 10 . המתח הזה מצריך הבהרה : אכן, חגי ומועדי ישראל משקפים את המתח שבין שמחה לאבל . ריבוי מועדי העצבות בחגי ישראל מעורר את השאלה החינוכית בדבר המעמסה הרגשית שמורשתנו מטילה על החוגגים . קיים הרושם שישנם יותר מדי ימי אבל וצום בתרבות שלנו . המתח הזה בין עצבות לשמחה מגיע לשיאו, לדוגמה, במעבר מ"דמעות העצבות" ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ל"דמעות השמחה" ביום העצמאות . אין כל כוונה לשנות את לוח השנה העברי וגם לא לבטל ימי אבל וצום קיימים . אין להתעלם מהסבל שעבר עמנו . להפך,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help