sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 והגדת לבנך 7 החיים הם דינמיים . למסורת, שהיא נחלת אבותינו, שיש לכבדה . מצטרפות מסורות חדשות בתהליך מתמשך . כך היה וכך אף ראוי שיהיה . לאחרונה גברו טענות של הורים חילונים על הדתה בחינוך הממלכתי הכללי . דומה שהטענות להדתה התמקדו בהוראת גיאוגרפיה ומתמטיקה ולאו דווקא בתוכניות של לימודי התנ"ך ותרבות ישראל . בהמשך אביא את טענותיי נגד הדרך שבה חוגגים בכיתה ב' את מסיבת הספר — ספר התנ"ך — בבתי הכנסת ונגד משימות בר מצווה הכוללות פגישות עם רב ועם סופר סתם . מנגד, אנשי משרד החינוך טוענים שלא מדובר בהדתה אלא בהקניית שורשים . אני תומך בהעמקת השורשים של בנינו, אבל לא פעם מונח חיובי זה — שורשים — יש בו טעם לפגם בכיוון הדתה, שיש להימנע ממנה . בתוכנית הלימודים על תרבות ישראל ומורשתו — משנת 2010 — קיימת התייחסות מרכזית לחגי ישראל ולשילוב של ישן וחדש . למשל, בתוכנית עבור תלמידי כיתה ו' מוקדש דיון ב"מסורת וחידוש", וכך כתוב : "לימוד החגים מהיבט המחויבות והאחריות 8 יש לקוות למסורת מחד גיסא, וליצירה מתחדשת, מאידך גיסא" . שמגמה זו של משרד החינוך משנת 2010 תמשיך ותעמיק . בדרך זו ראוי לשזור "מסורת" מזה ו"חידוש" מזה, ואין השניים מבטלים זה את זה . להפך . זוהי גם דרכו של ספר זה, המונחה על ידי הפן החינוכי, והוא פונה להורים, למורים ולמחנכים בישראל, בתקווה 7 . בתוכנית של משרד החינוך, בפרק על "מחזור הזמנים", מופיעים "חגים ומועדים" והם מוצגים כ"מבטאי זהויות" ( עמ' 22 ) — "זהויות", בלשון רבים . באשר לדמותה של ישראל כמדינת העם היהודי, התוכנית מדברת על "פלורליזם וסובלנות כבסיס לאחדות וללכידות הלאומית" . זוהי אחדות המכילה מגוון זהויות, אחדות ולא אחידות . בהמשך תִזכה סוגיה זו לדיון נפרד . 8 . שם , עמ' 19 .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help