sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 יצחק ( איציק ) פלג החגים הם אמצעי חווייתי חשוב במילוי משימה זו . בהתמקדות במשותף לא מתעלמים מהשונה . נוסף על מודעות לשונוּת ועל השלמה עם מגוון הזהויות שלנו כעם, עלינו גם לקבל ולטפח את 4 מגוון הדרכים שבהן מגוון זה בא לידי ביטוי בחגי ישראל . ואמנם, בתוכנית הלימודים של משרד החינוך הממלכתי הכללי משנת 2010 ( "תרבות ישראל ומורשתו" ) כתוב : כיום, מורים רבים נרתעים מהוראה וחינוך בתחומי היהדות, לא רק בשל היעדר ידע, אלא בשל חשש מעיסוק בשאלות זהות שלא התנסו בהתמודדות אתן . לפיכך ישנו צורך לשלב מרכיב מרכזי זה בהכשרה למקצוע, שיכלול דיון בשאלת הזהות של המורים, והזמנה לבירור ונקיטת עמדה ביחס לריבוי הזהויות היהודיות הקיימות היום . 5 6 אין עלינו להכיר ב"ריבוי הזהויות היהודיות הקיימות היום" . לראות בריבוי הזהויות "בעיה", אלא דווקא אתגר ועובדה קיימת 4 . חגי ישראל הם אחד הביטויים של התרבות היהודית . אפרים שמואלי ( שבע תרבויות ישראל , תל אביב : 1980 ) כותב על "שבע תרבויות יהודיות" והן : התרבות המקראית, תרבות חז"ל, התרבות הפיוטית – פילוסופית ( של ימי הביניים ) , התרבות ההלכתית – רבנית, התרבות המיסטית, תרבות האמנסיפציה והתרבות הלאומית – ישראלית . 5 . מתוך תוכנית הלימודים של משרד החינוך, תרבות ישראל ומורשתו , ,2010 עמ' 11 . ההדגשה שלי . 6 . על ריבוי הזהויות בתקופה המודרנית ראו אליעזר בן – רפאל, ליאור בן חיים – רפאל, "זהויות יהודיות בנות זמננו : עדיין 'עם יהודי' אחד ? ", עיונים בתקומת ישראל , כרך 16 ( 2006 ) , עמ' 463 - 497 ; ראו יוסף גרוני, "אתוס השואה והמדינה והשפעתו על דמותו של העם היהודי בימינו", תמורות יסוד בעם היהודי בעקבות השואה , יד ושם, ירושלים : ,1996 עמ' 657 . גורני מביא תהליכים נוספים שעיצבו את עמנו ומציין : "כתוצאה מכל אלה היה העם היהודי במאתיים השנים האחרונות מחברה דתית מכונסת מובדלת מסביבתה לחברה רבת – פנים המפולשת לרוחות תרבות שונות" .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help