sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

9 והגדת לבנך להאזין גם ל"דרכו" של הבן . בהמשך נדייק ונדגים את האופן שבו התפקיד החינוכי של החגים ברוח פסוק זה בא לידי ביטוי בעיצוב זהות ושייכות לאומית . הורינו עשו מהפכה מדהימה כציוֹנִים כששבו ארצה לאחר אלפיים שנות גלות והקימו מדינה . מומלץ לבני הדור השני והשלישי שנולדו בארץ לנסות לטפח את המכנה המשותף של כולם — חילונים ודתיים — עם זהות מגוונת . ההכרה בשונות אינה סותרת התמקדות במשותף . השונה אינו מפריד בהכרח . ראוי להתמקד במשותף יותר מאשר במפריד . התמקדות זו תעצים את תחושת השייכות ותטפח את הסולידריות ואת ההזדהות זה עם זה בעבר, בהווה ובעתיד . במקום להתעסק בשאלה "במה אנו שונים זה מזה ? " כדאי להתמקד בשאלה "במה אנו דומים ? " . מדובר בשותפוּת הדורשת התחשבות זה בזה . מדובר בגישה המעודדת להכיר בשוני הקיים, לקבל אותו ולכבד אותו ללא העדפה של מגזר זה או אחר וללא העדפה של זרם זה או אחר . עצם ההשתייכות של יהודי כלשהו לאחד הזרמים ביהדות אינה מקנה לו יתרון או חיסרון על פני אחרים . 3 הזו הדגש של הספר הזה מושם על האופן שבו הזהות המגוונת משתקפת בחגי ישראל . רש"י בפירושו כותב : "חנוך לנער — לפי מה שתלמד לנער ותחנכהו בדברים אם לטוב אם לרע . גם כי יזקין לא יסור ממנה" . דומה שהדגש בדברי רש"י הוא על החשיבות המכרעת בחינוך בגיל צעיר, בעודו נער . 3 . חזקי שוהם מציע בספרו להימנע מלזהות את התרבות האורתודוקסית ההלכתית עם "היהדות" . בדומה לכך, בדיון על השואה נראה שיש להימנע מזיהוי השואה עם היהדות . זיהוי השואה עם היהדות פוגם גם ביהדות וגם בשואה . היהדות אינה שואה . שוהם מציין ש"האורתודוקסיה ההלכתית – רבנית היא אחת מארבע התרבויות היהודיות הפעילות היום ואיננה יותר או פחות יהודית מהאחרות" . ראו חזקי שוהם, נעשה לנו חג, חגים ותרבות אזרחית בישראל , המכון הישראלי לדמוקרטיה, ירושלים : ,2014 עמ' 18 .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help