sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 ארז פרי אור בעקבות אירוע זה וחלקם התמודדו עם ניתוחים של סרטים מסוימים, כגון רשימת שינדלר או שואה ( ראו לדוגמה : Loshitzky, 1997 ) , בעוד שאחרים ( לדוגמה, 2004 Hirsch, ) הציעו דיון מעמיק בייצוג של טראומה בקולנוע השואה . אולם ללא ספק חלק הארי של הפרסומים בנושא נכתבו כמאמרים מדעיים וכביקורות קולנוע, אשר רבים מהם נדפסו בכתבי-עת מובילים כגון Holocaust and Genocide Studies או Screen . מחקרים אלה מלמדים שהאימאז'ים הראשונים מהמחנות 2 אולם השפיעו עמוקות על הקולנוע ועל הבמאים בזמן אמת . עקבותיה של השפעה זו לא ניכרו מיד, שכן דימויים אלה כמעט אינם מופיעים בסרטים העלילתיים שנעשו מיד לאחר המלחמה . הקולנוע, יוצריו וצופיו נדרשו אפוא לעכל ולהפנים אותם . דומה שפעלה כאן עבודה סמויה, תת-הכרתית ברובה, שאפשרה לאימאז'ים הללו לשוב ולעלות אל פני השטח רק בחלוף כעשור מאז תום המלחמה מבעד לצורות בשלות ומוחלטות . אימאז'ים קשים מנשוא אלה הודחקו ושבו וחדרו להיסטוריה של הקולנוע לאט ובהדרגה, בדומה לשובו של המודחק או לחזרתו של זיכרון טראומטי . במילים אחרות, הבמאים צפו באימאז'ים של המחנות ב- ,1945 קלטו אותם ואז הניחו להם, ורק בחלוף השנים עברו אצלם דימויים אלה עיבוד פנימי והחלו מחלחלים בהדרגה לסרטיהם דרך צורות חדשות ורדיקליות ( 37 : 2012 de Baecque, ) . הקולנוע 2 . בהקשר זה יש לאזכר את חיבורו של משה צימרמן אשר דן בייצוג מחנות הריכוז הנאציים בקולנוע ההוליוודי ב"זמן אמת", כלומר בטרם הגיעו האימאז'ים המזעזעים שצילמו המשחררים בתום המלחמה . טענתו המרכזית הייתה : "משטר האימים הגרמני לא זכה אפוא להארה חריגה בעוצמתה, ועמו גם לא מחנה הריכוז הנאצי והדמויות הסובבות אותו . [ . . . ] מסתבר אף, כי גם התיעוד המצולם שהופיע על מחנות הריכוז מיד עם תום המלחמה לא חולל מפנה תודעתי ואינפורמטיבי מיידי" ( צימרמן, 1996 : 151 ) .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help