sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 רונית שלו, רוני זמיר ואורית ברק מורכב וברכישת מיומנויות חדשות, לצד ליקוי בתפקוד החברתי, במיומנויות התקשורת וקושי בהתנהלות עצמאית . כמו כן, פעמים רבות הקשיים מלווים בלקות פיזית ו / או תחושתית . הספרות בתחום בישראל מצומצמת וברובה עוסקת באוכלוסיית המבוגרים בעלי פיגור שכלי, הכוללת פגיעה בתחום האינטלקטואלי המובילה לקשיים בתהליכים קוגניטיביים, לבעיות שפה ובהקשר של תפיסת המוות, לקושי בהבנת מושגים מופשטים ( הררי-זונדר וברזון, 2000 ) . לא נמצאו מחקרים בישראל הדנים בילדים עם צרכים מיוחדים ובהתמודדותם עם המוות . התפתחות היסטורית לפני כחמישה עשורים החלו לחקור את תחום ההתמודדות עם אבל ושכול בקרב אנשים עם צרכים מיוחדים . עד אז רווחה ההנחה שלאובדן של אדם קרוב אין השפעה רגשית על אנשים אלו, והדבר הוביל לטיפול חסר רגישות, להדרה מטקסי האבל ולחוסר מודעות של צוותים ושל בני משפחה לכאבם . הסביבה התעלמה מכאבם ומאובדנם, ויש שאף סברו שאין להם רגשות דומים לכלל האנשים . על כן הם נותרו בודדים, מודרים ממשפחתם האבלה ללא הבנה ואמפתיה לכאבם ( 1991 1992, Oswin, ) . רוב המחקרים נעשו בקרב מבוגרים וצוותים במוסדות המלווים מבוגרים, ואילו המחקר על התמודדות של ילדים עם צרכים מיוחדים בעת אבל ואובדן נותר ללא מענה עד לשנים האחרונות ( 2018 McAdams and Stough, ) . לאחרונה מסתמנת מגמה של שיתוף אנשים עם צרכים מיוחדים בעובדת המוות ובלוויה . במחקרם על התמודדות אנשי צוות בארגונים המלווים מבוגרים עם צרכים מיוחדים ( 2005 , . Dodd et al ) נמצא שאנשי הצוות לא הסתירו את עובדת המוות אך הדגישו שאין נוהל כתוב או קוד ארגוני בתחום ושהם חשים כי אנשים עם צרכים מיוחדים אינם מבינים את מושג המוות . נראה שחסרים ידע והבנה על גורמים מועילים ועל

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help