sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 יגון ללא הכרה חשוב להקשיב לצרכים העולים מהצוותים המלווים ילדים אלו בבית הספר ולהשמיע את קולם של הילדים ושל אנשי הצוות אשר מתמודדים עם אבל ושכול . בפרק זה, מחקר המציג את תפיסת המוות של ילדים עם צרכים מיוחדים מתואר מנקודת הראות של הצוות החינוכי . במהלך המחקר נפגשנו עם צוותי חינוך בבית ספר לחינוך מיוחד אשר חוו אבדן תלמידים והתמודדו עם האובדן והאבל . אבל ושכול בקרב ילדים עם צרכים מיוחדים ילדים עם צרכים מיוחדים הם קבוצה רחבה, הטרוגנית וגדולה, הכוללת בתוכה לקויות, אבחנות ותסמונות רבות . חלק מהילדים מתמודדים עם אבחנות כפולות . טווח התפקודים רחב מאוד והיחס כלפי אוכלוסייה זו תלוי בנורמות החברתיות של סביבתם ותפיסתם את האדם בעל הצרכים המיוחדים ( 2002 Lavin, ) . במחקרים ובמאמרים רבים, דנים באנשים עם צרכים מיוחדים במונחי Developmental Disabilities / Disorder , שעניינם במוגבלות מורכבת וכרונית של אדם שעבר את גיל חמש . למוגבלות ארבעה מאפיינים : ( א ) לקות שכלית, נפשית, פיזית או שילוב ביניהן ; ( ב ) אבחנה לפני גיל 22 ; ( ג ) לקות קבועה ותמידית ; ( ד ) ללקות ישנה השפעה ניכרת יום-יומית הבאה לידי ביטוי בשלושה מהתחומים האלה לכל הפחות : טיפול עצמי, יכולות הבנה וביטוי מילוליות, ניידות, הכוונה עצמית, יכולת מגורים עצמאיים, כלכלה עצמאית וצורך בטיפול מותאם אישי ומתמשך או תמידי . ישנה שונות במקור החברתי-תרבותי של החוקרים, ובהתאם לכך הם נוקטים הגדרות שונות . בבריטניה המונח המקובל הוא Learning Disability , ופירושו דומה מאוד ללקות התפתחותית . הגדרה זו כוללת לקויות כגון אנשים בעלי אינטליגנציה גבולית הסובלים מעיכוב או מקושי משמעותי בהבנת מידע חדש או

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help