sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הקדמה : שינוי יכול להיעשות בקלות ( ובכיף ) | 13 זאת טעות שכיחה של אנשים, אפילו אנשי מקצוע שכוונותיהם טובות . ההנחה היא כזאת : אם ניתן לאנשים את המידע הנכון, הוא יביא לשינוי בגישה שלהם, והשינוי בגישה יגרור שינוי בהתנהגות . אני קורא לכך "אשליית הפעולה לפי מידע" . שלל מוצרים ותוכניות — ואנשי מקצוע שכוונותיהם טובות — מנסים לספק מידע לאנשים כדרך לשנות אותם . בכנסים מקצועיים אומרים דברים כמו, "אם אנשים רק ידעו את העובדות, הם ישתנו ! " אם תבחנו את החוויות האישיות שלכם, תראו שמידע לבדו לא שינה את חייכם . והאשמה בהחלט לא בכם . במחקרַי על יצירת הרגלים, שהתחלתי בשנת 2009 , גיליתי שיש רק שלושה דברים שאנחנו יכולים לעשות ליצירת שינוי בר-קיימא : לחוות התגלות, לשנות את הסביבה או לשנות הרגלים בדרכים קטנטנות . קשה לחולל התגלות שמימית עבור עצמנו ( או עבור אחרים ) , למעשה הדבר ככל הנראה בלתי אפשרי . עלינו לפסול את האפשרות הזאת, אלא אם כן יש לנו כוחות קסם ( לי אין ) . אבל יש חדשות טובות : שתי האפשרויות האחרות יכולות להוביל לשינוי בר-קיימא אם נפעל לפי התוכנית הנכונה, ו"הרגלים קטנטנים" מציג דרך חדשה לרתימת הכוח של הסביבה ושל הצעדים הקטנים . יצירה של הרגלים חיוביים היא המקום שיש להתחיל בו, ויצירה של הרגלים חיוביים קטנטנים היא הדרך לפיתוח שינויים גדולים בהרבה . ברגע שאת ואתה תדעו איך פועלים "הרגלים קטנטנים" — ומדוע הם מצליחים — תוכלו לחולל שינויים חד-פעמיים גדולים . תוכלו לשבש הרגלים לא רצויים . תוכלו להגיע בהדרגה להתנהגויות שהן שאיפות חיים — כמו ריצת מרתון . אני אעזור לכם ואנחה אתכם בכל אחד מהתרחישים השונים של שינויי התנהגות שאתם עשויים להיתקל בהם . המהות של "הרגלים קטנטנים" היא זאת : קחו התנהגות שאתם רוצים, צמצמו אותה למידה קטנטנה, מצאו איפה היא משתלבת באופן טבעי בחייכם והצמיחו אותה . אם המטרה היא ליצור שינוי לטווח ארוך, עדיף להתחיל בקטן . אסביר לכם מדוע . קטנטן הוא מהיר זמן . אף פעם אין מספיק זמן, ואנחנו תמיד רוצים עוד . אנחנו אוכלים המבורגרים נוטפים במכונית ומשתתפים בשיחות ועידה בזמן שאנחנו בחוף הים עם הילדים,

מטר הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help