sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 שולמית ולר שנתן ביטוי ציורי לחוויה זו : " ההוא דהוה קאמר ואזיל : כי רחימתין הוה עזיזא - אפותיא דספסירא שכיבן , השתא דלא עזיזא רחימתין - פוריא בר שיתין גרמידי לא סגי לן ", ובעברית : אותו ) אדם ( שהיה אומר והולך : כשאהבתנו הייתה עזה על חוד הסייף שכבנו , עכשיו כשלא עזה אהבתנו , מיטה בת שישים אמה אינה מספיקה לנו . הכהן הגדול של מיניות האדם , זיגמונד פרויד , שהוא עצמו הטיל ספק ביכולתו של בן אנוש להיות מאושר וסבר כי " הכוונה לעשות את האדם ל ' מאושר ' אינה כלולה בתכנית הבריאה ", כתב על האהבה המינית כך : " האהבה המינית מעניקה לו ] לאדם [ את חוויות הסיפוק 5 ועודהחזקות ביותר ובעצם נותנת היא לו את המופת לכל דבר אושר " . כתב : " נוכל להוסיף גם את המקרה המעניין של חיפוש אושר בחיים בהנאה שמעניק היפה ", ולפי דבריו בהמשך שם , אין ספק כי מוצאו של 6 כמו המיניות , כך גם השאיפה להבאתהיפה הוא מתחום חווית המין . צאצאים לעולם נטועה עמוק בטבעו של האדם ומצדיקה את קיומו , כשם שניתן ללמוד על דרך ההיפוך מדברי רחל ליעקב : " הבה לי בנים ואם אין מתה אנכי " ) בראשית ל א ( . גם מצד זה , האהבה והקשר הזוגי בין גבר ואישה גורמים להם אושר בכך שהם נושאים ציפיה להולדת צאצאים ולהמשך הקיום . אף בפן החברתי , הקשר הזוגי נושא עמו , לבד מהרגשה של השתלבות מוצלחת בחברה האנושית הבנויה זוגות זוגות , גם תחושות של שלמות ושל התחברות למשהו גדול - קוסמי , לטבע , לבריאה , או לאל ) איש איש ואישה אישה לפי אמונתם ( , כנאמר בבראשית ה ב : " זָכָר וּנְקֵבָה בְּרָאָם וַיְבָרֶךְ אֹתָם וַיִּקְרָא אֶת שְׁמָם אָדָם בְּיוֹם הִבָּרְאָם ", ובמילותיו של אריך פרום : " היא ] האהבה [ מניחה לו 7 ] לאדם [ להיות הוא עצמו , לקיים את שלמותו " . מכל האמור לעיל עולה כי אהבה בין שני בני אדם היא ללא ספק חוויה של אושר , ומעתה עלינו לברר מהי מהות האהבה ומהי מהות האושר המופק ממנה כפי שהן עולות מסיפורי התלמוד . הסיפורים אחרת . 5 . פרויד , כתבי זיגמונד פרויד , ה : מסות נבחרות , עמ ' 147 - 148 . 6 . שם , עמ ' 133 . 7 . פרום , אמנות האהבה , עמ ' 28 .

הקיבוץ המאוחד

עמותת הילל בן חיים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help