sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 של קיבוץ שריד, החלטנו לחזור הביתה, לקיבוץ המתחדש, שכבר לא הייתה בו לינה משותפת . לאורך השנים לא באתי חשבון עם החינוך המשותף שבו גדלתי . העדפתי לזכור את הדברים הטובים, לא לחטט, לא לשאול שאלות . הייתי עסוקה מאוד במטלות ההווה ודאגות העתיד . העבר לא העיק עליי . ב- 2012 הגענו לטקסס, ובערב שבת, כאשר לראשונה בחיינו ישבנו לשולחן כמשפחה גרעינית, "רק" אבא, אמא ושני ילדים סביב שולחן השבת, הציף אותי פחד גדול שאולי טעינו . חששתי שאנחנו מקנים לילדינו את חוויית העולם הגדול, אבל תחושת שייכות לא תהיה להם בתוך הזרות של ארץ רחוקה . בשנה הראשונה השקעתי את כל כולי בסיוע לילדים להיקלט במערכות החינוך . בכל כוחי השתדלתי לשמר הרגלים מהארץ : ארוחות שישי, הדלקת נרות, חגים, שירים וסיפורים . לראשונה מאז נולדו הקדשתי את כל זמני לאימהות ולא לימדתי ועבדתי שעות ארוכות . חוויית הבדידות במקום החדש פינתה לנו זמן להיות ביחד והילדים אהבו לשאול שאלות על ילדותי . מצאתי עצמי "משווקת" לילדיי את חוויות בית הילדים שבקיבוץ כאילו היה זה סיפור הרפתקאות . הייתי רגילה לכך שזה הסיפור שכולם מתעניינים בו - בספרות, בקולנוע ובמחקר . יותר מכל דבר אחר אהבו ילדיי לשמוע על הלילות בבית הילדים, ולא פעם שאלו : "אבל כל זה באמת קרה ? " הזמן עבר, וכשהרגשתי שהילדים מצאו את מקומם ורכשו שפה, נרשמתי ללימודים . באחד הקורסים מצאתי את עצמי לומדת לימודי היסטוריה ותרבות אמריקאית בכיתה אחת עם נשים מהגרות מכל העולם . רוב הנשים, כמוני, הגיעו לטקסס בעקבות עבודתו של בן זוגן . רובן ככולן היו בעלות מקצוע ואימהות לילדים . היו שם נשים מרתקות

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help