sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

31ס י פ ו ר י פ ר ק א אמה בפרוטה קידושין ח ע"ב תרגוםמקור בני רב הונא בר אביןבני רב הונא בר אבין קנו אותה אמה בפרוטות בפריטיזבון ההיא אמתא לא הוו בהדייהו לא היו איתם ) פרוטות ( אותיבי נסכא עליה נתנו פיסת מתכת עליה ) כמשכון ( לבסוף התייקרה האמהלסוף אייקר אמתא באו לפני רבי אמי אתו לקמיה דרבי אמי אמר להם : אמר להו : מתכת אין כאןפרוטות אין כאן פיסת פריטי אין כאן נסכא אין כאן ההקשר לסוגיה הסוגיה עוסקת בקידושין שהחפץ אשר ניתן עבורם לא היה שווה פרוטה . שווה פרוטה עולההואבמסגרת הדיון בקידושין באמצעות חפץ שאין שאלה בדבר תקפות קידושין באמצעות משכון . בדיון על שאלה זו הביא שי לי במנה והניחרבא ציטוט של דברי רב נחמן : "רב נחמן אמר לה התקד עליהם מתוך ברייתא אנונימית : והתיב אינה מקודשת", – לה משכון "קידשה במשכון מקודשת" . התיובתא נדחתה על ידי הגמרא באמצעות סברה שהברייתא שהובאה עוסקת במקרה שקידשהּ במשכון של אחרים שניתן לו בחובם . במקרה כזה בשעת הקידושין היה המקַדש בעליו של ן, וערכו לא עתיד להשתנות עבורו . המשכו הדיון הקצר מסתיים אפוא בקבלת דבריו של רב נחמן, שקידושין אשר בהם נותן המקַדש לאשה משכון כי אין לו דמים, אינם תקפים . לחיזוק המסקנה מובאת אנקדוטה הלכתית שאינה עוסקת בקידושין אלא במקח אינו מועיל ליצור קניין . וממכר, ורב אמי פסק בה כי משכון כתחליף לדמים הדמויות בסיפור 12 . רבי אמי : שני חכמים נקראים רבי אמי ניתן להניח כי מדובר באמורא, בן 12 ישראל מבבל ושימש כראש ישיבת-האחד, אמורא בן הדור השלישי, שעלה לארץ טבריה לאחר רבי אלעזר בן פדת . השני, אמורא ארצישראלי, בן הדור הרביעי .

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help