sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

ג : ס י פ ו ר י ם ו ה ק ש ר י ם ב מ ס כ ת ק י ד ו ש י ןרֵמ ע ש ה א ו 10 ההקשר לסוגיה מִים מיטלטלין שערכם אינו ברור שָסוגיית הגמרא עוסקת בשאלה כיצד קים על דרך אומדנם של המיטלטלין ; רבה סבור ובוודאות . רבה ורב יוסף חל כי די בשומה עצמית . היינו, בקביעת ערך המיטלטלין על ידי הנותן או המקבל, ולעומתו מחייב רב יוסף שומה רשמית שתיעשה על ידי מומחה . 1 וסף מבסס את שיטתו על ברייתא : רב י "דתניא עגל זה לפדיון בני טלית זה לפדיון בני לא אמר כלום . עגל זה בחמש סלעים לפדיון בני טלית זו בחמש סלעים לפדיון בני בנו פדוי" . על כך נשאל בסוגיה האם תקף הפדיון במקרה שהערך הנקוב של חמישה שקלים לעֵגֶל או לטלית נקבע בידי הפודה באופן האם ערך – אלי . השאלה משקפת בעיהסובייקטיבי ולאו דווקא רי סובייקטיבי נחשב לערך ממשי עבור פדיון . בסמיכות לכך מובאים שני סיפורים שעניינם הערכה עצמית ) סובייקטיבית ( של חפץ . הדמויות בסיפורים 2 רב כהנא : אפשר כי בסיפור הראשון מדובר באמורא בן הדור השלישי, בן ה, ואפשר שמדובר באמורא בן הדור זמנם של האמוראים החולקים בסוגי החמישי, הקרוב יותר לזמנה של הדמות בסיפור השני . רב אשי : אמורא בבלי, בן הדור השישי, תלמידו של רב כהנא . כיהן כראש ישיבת סורא, ולפי המסורת התלמודית, ערך את התלמוד הבבלי יחד עם 3 רבינא . ישיבת מתא מחסיאמר בר רב אשי : אמורא בן הדור השביעי שעמד בראש זמן רב לאחר מות אביו, רב אשי . 1 . בסוגייתנו הברייתא 541 נדל ( בכורות פ"ו הי"ג, עמ' תוספתא ) מהד' צוקרמא מצוטטת בלא שינויים . 2 ישנם חמישה אמוראים בשם זה : אמורא בן הדור הראשון, יליד בבל שעלה לארץ ישראל לסירוגין ; אמורא בן- ישראל ; אמורא בן הדור השני, פעל בבבל ) סורא ( ובארץ- ; אמורא בבלי בן הדור החמישי,ישראל-רביעי, יליד בבל שעלה לארץ-הדור השלישי פעל בפום נהרא ; אמורא בבלי בן הדור השישי . 3 ראו בבלי בבא מציעא פו ע"א, "רב אשי ורבינא סוף הוראה . . . " על מעשה רב אשי ורבינא ראו הסברו של רש"י על הדף ד"ה סוף הוראה .

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help