sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 הקדמה "לקויות למידה" ( Learning Disabilities ) הוא תחום רחב, המכיל נושאי משנה רבים . קיימים סוגים שונים ומגוון דרגות של לקויות למידה, וכל סוג בא לידי ביטוי בצורה שונה של הלקוּת אצל הפרט המאובחן, וכן בדרך הטיפול באותה לקוּת . לקות למידה אינה בעיה של חוסר אינטליגנציה או מוטיבציה . זוהי לקות נוירו-התפתחותית הפוגעת בתפקודי למידה בסיסיים — קריאה, כתיבה וחשבון — ומהווה הפרעה של ממש לפרט בבואו לרכוש ולבטא ידע ומיומנויות ברמה הצפויה לבני גילו ( American Psychiatric Association – APA, 2013 ) . אפשר לחלק את לקויות הלמידה לשני חלקים : לקויות למידה התפתחותיות, כמו ליקויים בקשב, בזיכרון, בתפיסה ובשׂפה ; ולקויות למידה אקדמיות, כמו ליקויים בקריאה, בהבנת הנקרא, בכתיבה ובמתמטיקה לתחומיה השונים . ילדים המאובחנים עם לקויות אלו ( אחת או יותר ) הם לרוב בעלי מנת משׂכל רגילה ( שרוני, 2013 ; 2013 APA, ) . לקות למידה נובעת מגורמים נוירו-התפתחותיים ולפיכך היא נמשכת לאורך כל חייו של הפרט ועלולה לפגוע בתפקודו גם בבגרותו . לאדם עשויה להיות יותר מלקות למידה אחת, ובכך נוצר מצב של לקות כפולה או משולשת . טיפול מתאים עשוי לסייע לאדם עם לקות למידה בודדת או מרוּבת-פנים לבטא ידע ומיומנויות ולהגיע למיצוי מלא יותר של הפוטנציאל האישי שלו בתחום הלמידה הספציפי ( 2006 , . Garrett et al ) . לקות למידה נחשבת גם ללקות בתהליך פסיכולוגי מסוים, המתבטאת בהבנת השׂפה ובביטויהּ ; לא

כרמל


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help