sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

של מדינת ישראל, מצד אחד, ואת הפספוס של האומה הערבית בכלל והעם הפלסטיני בפרט, אפילו את הפספוס של עצמם, מצד שני . הם היו יכולים להיות גשר, לא כזה שדורכים עליו, אלא גשר שמקרב לבבות, חוצה גדרות ובונה אמון . זמן רב חלף בלא שהציבור הערבי בישראל מילא את התפקיד החשוב הזה כראוי . ובכל זאת, טוב מאוחר מלעולם לא . אין אזרחים ישראלים שמכירים את הערבים והערביוּת כמונו . לא אנשי השב"כ ולא אנשי המוסד ולא אמ"ן, ואפילו לא העיתונאים המומחים לענייני הערבים באמצעי התקשורת העבריים . אנחנו בני האומה הערבית . שפתה היא שפת האם שלנו . חונכנו על מכמניה ועל המוזיקה והניואנסים הייחודיים לה . למדנו את התרבות שלה באהבה . אנחנו מכירים את המורשת שלה וקשורים לאומה הזו בכל רובדי חייה . אנחנו מצויים בהיסטוריה, בפוליטיקה, בכלכלה, באמנות, בתיאולוגיה, בפולקלור ובחינוך . אנחנו מכירים מקרוב את נקודות החולשה שלה, אבל גם מודעים להצלחות, לעוצמה ולאוצרות האנושיים הטמונים בה . באותה נשימה, אין ערבים בעולם שמכירים טוב מאיתנו את היהודים ואת היהדוּת . אין כמותנו ערבים שחיים בקרב יהודים, נפגשים איתם, לומדים איתם, עובדים איתם, מתיידדים ומתקוטטים איתם . אין ערבים שיכולים לספר על מהות היהודים והיהדוּת ברמת הידע הכרוך בניסיון כמונו . אנחנו לומדים עברית ומדברים אותה כמעט כשפת אם, בקיאים בסיפורי החגים היהודיים וחיים אותם ביומיום שלנו . אנחנו לומדים בבתי הספר את התנ"ך, התלמוד ופרקי אבות, וגם את ביאליק וטשרניחובסקי . יש לנו מידע רב על ההיסטוריה היהודית ואנחנו יודעים, יותר מכל שאר הערבים, להכיר בכאב היהודי 10  האחריות של המיעוט

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help