sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

ובכל זאת, לימודי התואר הראשון קסמו לי ועולם חדש נגלה לעיני . כמו סטודנטים רבים, העברתי את הימים בפקולטה ואת הלילות בעבודה . כששאלו אותי היכן אני עובד, עניתי : "ברדיו" . זה לא היה שקר מוחלט - עבדתי בקול ישראל שברחוב הלני המלכה בירושלים, אם כי כמאבטח, לצד סטודנטים רבים שיהיו ביום מן הימים עורכי דין, רופאים ומדענים . בינתיים כולנו הסתפקנו בעבודה ב"רדיו" . בשלב מתקדם יותר בלימודים התקבלתי לעבודה כפקיד קבלה במלון רמדה ‑ רנסנס שנפתח בירושלים . את הטיפ הנדיב שהשאיר לי וילף האב, הבעלים של רשת מלונות רמדה ‑ רנסנס העולמית, הזכרתי לו כעבור כ ‑ 30 שנה, כשהתארחתי אצלו באירוע כשגריר ישראל באו"ם . הימים חלפו ואני התקדמתי בעולם המלונאות, ואפילו השלמתי בהצלחה קורס מנהלי בתי מלון, בדרך לקריירה מפוארת בתחום . עד היום, כשאני מתארח בגדולים שבבתי המלון בעולם במסגרת נסיעותי התכופות, אני מביט סביבי, מבקר את רמת הניקיון והשירות ויודע בלבי שתמיד תישאר לי האופציה של מסלול קריירה חלופי . הרצון להשתלב בשירות החוץ הישראלי קרם עור וגידים במסגרת לימודי האקדמיים, ועוד יותר - במהלך עבודתי במלון . גיליתי שאני נהנה הנאה צרופה מהקשר הבין ‑ אישי עם אורחים מחו"ל . נהניתי לשבת עמם ולשוחח על העולם המשתנה, על ההיסטוריה של ישראל ועל מקומה בעולם . כבן לאיש משרד החוץ, נחשפתי כל חיי לתרבויות שונות בעולם ; וכבחור צעיר במלון בירושלים, הבנתי שזהו גם האינסטינקט הבסיסי שלי . כך גמלה בלבי ההחלטה להירשם למבחנים לקורס הצוערים - תחנת החובה הראשונה בקריירה של כל דיפלומט . חיפשתי משמעות בעשייתי . לא היה לי אז הסבר ברור למה, אבל נדבקתי בחיידק העשייה הציבורית . היום אני יודע להגיד שלאורך 30 שנות עבודה במגזר הציבורי עמדה לנגד עיני שאלה פשוטה אחת : האם אני יוצר שינוי אמיתי ? בעולם של קבלת החלטות מדיניות, בשיחות ובדיונים בינלאומיים, כשברקע מתנופף הדגל ומושר ההמנון, חשתי שיש למעשי משמעות אמיתית . אומרים שמזל הוא מוכנות שפוגשת הזדמנות . מזלי שיחק לי, כך שבקיאותי בשפה ובתרבות הגרמניות השתלבה עם חזרתו הבלתי ‑ צפויה של הדיפלומט בין עזה לבון  13

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help