sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

האו"ם שקובע את הקונצנזוס המדעי בנושא זה . צפיתי ב"שינוי האקלים של כדור הארץ", סדרה מצוינת של הרצאות וידיאו של פרופ' ריצ'רד וולפסון, הזמינה לצפייה דרך סדרת "קורסים נהדרים" . קראתי את "מזג אוויר למתחילים", שהוא עדיין אחד הספרים הטובים ביותר שקראתי על מזג אוויר . אחד הדברים שהתבהרו לי היה שמקורות האנרגיה המתחדשים הנוכחיים שלנו ‑ אנרגיית רוח ואנרגיה סולארית ‑ יכולים לתקן חלק גדול מהבעיה, 2 אבל לא השקענו די מאמצים בפריסתם . התברר לי גם למה המקורות האלה בלבד לא מספיקים כדי להביא אותנו לאפס . הרוח לא תמיד נושבת והשמש לא תמיד זורחת, ואין לנו סוללות בנות ‑ השגה שיכולות לאחסן אנרגיה בכמויות שצורכת עיר לזמן ארוך דיו . מלבד זאת, החשמל אחראי רק ל ‑ 27 אחוזים מכל זיהום גזי החממה . גם אם היינו משיגים פריצת דרך בסוללות, עדיין היינו צריכים להיפטר מ ‑ 73 האחוזים האחרים . בתוך כמה שנים השתכנעתי בשלושה דברים : 1 . כדי להימנע מאסון אקלים אנחנו חייבים להגיע לאפס . 2 . אנחנו צריכים להשתמש בכלים שכבר נמצאים ברשותנו, כמו השמש והרוח, מהר יותר ובצורה חכמה יותר . 3 . ואנחנו צריכים ליצור ולהשיק טכנולוגיות פורצות דרך שיעזרו לנו להגיע ליעד . האפס היה, והוא עודנו, יעד מוצק . אם לא נפסיק להוסיף גזי חממה לאטמוספירה, הטמפרטורה תמשיך לעלות . הנה אנלוגיה מועילה במיוחד : האקלים הוא כמו אמבטיה שמתמלאת לאט במים . גם אם נאט את זרם המים לכדי טפטוף, בסופו של דבר האמבטיה תתמלא והמים יישפכו על הרצפה . זה האסון שאנחנו חייבים למנוע . אי ‑ אפשר להסתפק בצמצום הזיהום שלנו ‑ יש לחסל אותו . המטרה ההגיונית היחידה היא אפס . ( מידע נוסף על האפס, על כוונתי בכך ועל השפעת שינוי האקלים, ראו בפרק 1 . ) אבל בזמן שלמדתי את כל זה, לא התכוונתי להתמודד עם בעיה נוספת . מלינדה ואני בחרנו בבריאות הציבור ופיתוח גלובליים ובחינוך בארצות הברית 2 . אנרגיית מים ‑ ייצור חשמל באמצעות מים הזורמים דרך סכר ‑ היא מקור מתחדש נוסף . למעשה, היא המקור הגדול ביותר של אנרגיה מתחדשת בארצות הברית . אבל כבר ניצלנו את רוב אנרגיית המים הזמינה . אין בתחום הזה יותר מדי אפשרויות לצמיחה . רוב האנרגיה הנקייה הנוספת שאנחנו רוצים תצטרך להגיע ממקור אחר . ממ 51 מיליארד לאפס  13

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help