sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

לאחר שעיכלתי את כל המידע הזה, התחלתי לחשוב איך העולם יכול לייצר אנרגיה אמינה ובת ‑ השגה לעניים . לא היה הגיוני מבחינת הקרן להתמודד עם בעיה עצומה זאת ‑ הקרן היתה צריכה להתרכז במשימת הליבה שלה ‑ אבל התחלתי להעלות רעיונות עם כמה ממציאים שהיו חברים שלי . התעמקתי יותר בנושא וקראתי כמה ספרים פוקחי עיניים שכתב המדען וההיסטוריון ואצלב סמיל, שעזרו לי להבין עד כמה האנרגיה חיונית לציוויליזציה המודרנית . באותה תקופה לא הבנתי שאנחנו צריכים להגיע לאפס . המדינות העשירות האחראיות לרוב הזיהום החלו להבחין בשינוי האקלים, ואני חשבתי שיהיה די בכך . חשבתי שהתרומה שלי תהיה לצדד בייצור אנרגיה אמינה ובת ‑ השגה לעניים . ראשית, הם ירוויחו מכך יותר מכול . אנרגיה זולה פירושה לא רק אור בלילה אלא גם דשן זול יותר לשדותיהם ובטון לבתיהם . וכשמדובר בשינוי האקלים, העניים מפסידים מכך יותר מכול . רובם חקלאים שכבר חיים על הקצה ולא יוכלו לעמוד בעוד בצורת או שיטפון . המצב השתנה מבחינתי בשלהי ,2006 כשפגשתי שני עמיתים לשעבר ממיקרוסופט שפתחו עמותות המתמקדות באנרגיה ובאקלים . הם הביאו איתם שני מדעני אקלים שהיו בקיאים בסוגיות וארבעתם הראו לי את הנתונים המקשרים בין זיהום גזי חממה לשינוי האקלים . ידעתי שגזי חממה מעלים את הטמפרטורה, אבל הנחתי שיש וריאציות מחזוריות או גורמים אחרים שימנעו אסון אקלים אמיתי באופן טבעי . והיה קשה לקבל את העובדה שכל עוד בני האדם ימשיכו לזהם בכל כמות של גזי חממה, הטמפרטורות ימשיכו לעלות . חזרתי לקבוצה כמה פעמים עם שאלות המשך . בסופו של דבר קלטתי . העולם צריך לספק עוד אנרגיה כדי שהעניים ביותר יוכלו לשגשג, אבל אנחנו צריכים לספק את האנרגיה הזאת בלי לשחרר עוד גזי חממה . עכשיו הבעיה נראתה עוד יותר קשה . לא די בכך שאנחנו צריכים לספק אנרגיה זולה ואמינה לעניים, היא גם תצטרך להיות נקייה . המשכתי ללמוד ככל יכולתי על שינוי האקלים . נפגשתי עם מומחים בנושאי אקלים ואנרגיה, חקלאות, אוקיינוסים, מפלס הים, קרחונים, עמודי חשמל ועוד . קראתי את הדוחות של הפאנל הבין ‑ ממשלתי לשינוי האקלים ( IPCC ) , פאנל 12  אסון אקלימי

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help