sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

בבוקר שלאחר האסון, בפברואר ,1997 קראתי לחברותי ולחברי בצפון לדרוש ממקבלי ההחלטות לבחון מחדש את הקונספציה, שלפיה להגן על ישראל אפשר אך ורק מתוך לבנון . בתחילת הדרך התלבטנו אם נציג את עצמנו כתנועה גלילית או כתנועת מחאה של אמהות לחיילים, אבל דבר אחד היה ברור ‑ עלינו לקום ולעשות משהו . בחרנו בשם הסמלי "ארבע אמהות ‑ לצאת בשלום מלבנון", אף על פי שלא היינו רק ארבע ולא רק אמהות, אלא משפחות רבות, צעירות וצעירים, שחוו את המלחמה . האם בזכות ה"מותג", המזוהה כיום עם היציאה מלבנון, סחפנו את כל הארץ ? או שבזכות ההתמדה והנחישות שהפגנו, הארגון היעיל וההתמקדות במשימה, נוצר ה"מותג" והושגה המטרה ? כך או אחרת, למדנו שכדי להשפיע עלינו למשוך את תשומת הלב של התקשורת ושל הציבור והבנו שנצטרך ליצור עניין בנו ובמסר שלנו בלי שנהפוך לקוריוז אימהי מזדמן . "הבטחתם לעשות בשבילנו הכול להפוך אויב לאוהב . . . " כדי שנצליח לממש את הבטחתנו חיפשנו דרך לפרוץ את הקיבעון של מקבלי ההחלטות . ניסינו להבין מה יגרום להם להפסיק לשלוח את חיילינו להסתבך בלבנון, בתירוצים השגרתיים של "אין מה לעשות" ו"אין עם מי לדבר" . גם כשהצגנו לפניהם עובדות מוצקות, שהוכיחו כי תפיסת הביטחון בצפון שגויה, השתיקו אותנו בביטול, באמירות דוגמת : "איך אתן מעיזות ? " ו"מה אתן מבינות ? " לא שיערנו שנותקף מדי יום בצורה בוטה ושנאמנותנו למדינה תועמד בספק . הרי חיינו בקו האש וחינכנו את בנינו לתרום למדינה, להילחם למענה ואף להתנדב ליחידות המובחרות . לתומנו חשבנו שאם ננפנף בתעודות ההצטיינות שלהם בשדה הקרב נוכיח את הפטריוטיות שלנו ותהיה לנו זכות דיבור . כשהתרחבנו והיינו לתנועה עממית, נשמרנו מפני כל תיוג מפלגתי ועודדנו את הצטרפותם של אנשים בעלי אוריינטציה מגדרית ופוליטית שונה משלנו . התעקשנו להוביל מחאה חוקית ללא אלימות, תוך שמירה על ערכי הדמוקרטיה . לא ידענו אם מחאה שאינה מתלהמת תשכנע את חברי 10  אמא, יצאתי מלבנון !

משכל (ידעות  ספרים)


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help