sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

יועד אליעז 12 מורכב מחלקים קטנים, וכדי לדעת את האובייקט צריך תחילה להכיר את חלקיו . כך, הספר מתיימר להציג את "העולם" באמצעות פירוקו לחלקים והצגתם מהגדול אל הקטן . בעמודים הראשונים של המקראה מופיעות תחילה אותיות האלף‑‑בית . כל אות מוצגת כצליל של בעל חיים מצויר . כך למשל, האות B מיוצגת בפעיית הכבש - be e e - ולצד הכיתוב מופיעה תמונה של כבש . לפי ההיגיון המסדר דברים מהגדול אל הקטן, האותיות הן הדברים הגדולים ביותר . מייד אחרי האותיות מופיע "אלוהים", ולאחריו מופיע "העולם" . בהמשך מופיעים ארבעת היסודות המרכיבים את העולם - אש, אוויר, מים, אדמה . לאחר מכן מופיעים הצמחים ובעלי החיים ואחריהם, בערך שמספרו ,36 מופיע "אדם" . הערך שמספרו 98 הוא Schola - "בית ספר" . בתמונת התחריט מסומנים מרכיביו של בית הספר בספרות 1 ‑ 12 ( להלן התמונה והפירוט ) . בספר זה אני מבקש לשחזר את מה שעשה קומניוס באנציקלופדיה המצוירת שלו בערך "בית ספר" . ברצוני לצייר תמונה המתארת ומסבירה מהו בית ספר . אלמנטים מסוימים המופיעים בתמונת התחריט יופיעו גם בספר . לדוגמה, קומניוס מציג את בית הספר כסדנה ( officina ) , כמקום שעובדים בו . היבט זה של העבודה בבית הספר יופיע גם בספר . מלאכת הכתיבה מופיעה כפעולה מרכזית שנעשית בבית הספר - המורה כותב והתלמידים כותבים . לצד הכתיבה מופיעות בתחריט מלאכת הקריאה בקול רם ומלאכת השינון . לאורך הספר אטען שמלאכות אלו של כתיבה, קריאה בקול ושינון, מלאכות על לשון ועם לשון, הן טכנולוגיות פדגוגיות בסיסיות . הלוח ממלא מקום מרכזי בתמונה, וגם בחיבור שלהלן יופיע הלוח כאובייקט מרכזי בבית הספר . שלושת הסעיפים האחרונים בתחריט של קומניוס קשורים לסמכות המורה לשלוט בהתנהגות התלמידים ואף להפעיל כלפיהם אלימות . לצד התלמידים הצייתנים, היושבים על ספסליהם וכותבים, נראים תלמידים הנוהגים ב"חוצפה וברשלנות" . למען אלה טרח המחבר

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help