sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 שמואל ארליך הפרק השישי, "המסגרת הפסיכואנליטית - תפאורה או גורם טיפולי ? ", עוסק בסֵטינג הטיפולי תוך סקירה של גישות שונות לשאלה זו . ארליך עוסק בשאלות שונות, כמו : האם הסטינג הוא הקידה וההשתחוויה למנורה שמזמן איננה ? האם יש לראות בסטינג מערכת שרירותית של כללים ונוהלים שעבר זמנם ? האם יש סיבה או מחשבה רציונלית מאחורי הדרך שבה אנו מבנים את מסגרת הטיפול האנליטי ? האם מדובר בשיטה ובשיטתיות, או שזו מורשת אבות שעמוסה בטעינות רגשית גבוהה ? במהלך הפרק מבסס ארליך את הטענה כי המסגרת הטיפולית כשמה כן היא - היא גם מסגרת והיא גם טיפולית, ולכן איננה בבחינת רקע או תפאורה לטיפול שמתרחש בתוכה . המסגרת על תנאיה ומרכיביה הקבועים יוצרת אפוא תנאים שהם הכרחיים, גם אם אינם מספיקים, לאנליזה . תדירות גבוהה וקביעות, abstinence ופרישות, היעדר מגע גופני מכל סוג, תשלום עבור שעות מוחמצות וכו' - כל אלה יוצרים את המסגרת הנחוצה וההכרחית, שלהבנתו, בלעדיה ומחוץ לה לא מתקיימת אנליזה . "ייתכן שמחוץ למסגרת זו מתקיימים דברים אחרים, מיטיבים יותר או פחות ( ועל כך אפשר לדון כמובן ) , אבל עבורי אין זו אנליזה" . בפרק השביעי, "האיש משה והאיש פרויד : מנהיגות, מורשת ואנטישמיות", טוען ארליך שפרויד עסוק עמוקות במשה כמנהיג, והתעניינותו נובעת במישרין מזהותו ומעמדו כמנהיג . מאמציו להבין את התופעה חורגים בהרבה מהתייחסות שטחית להזדהותו עם משה . הניתוח ה"סוציו-היסטורי" של האיש משה הוא אכן בשירותן של מטרות אישיות והזדהויות מורכבות : הוא נועד להשכיל את האיש פרויד באשר לגורלה ועתידה של מנהיגותו שלו, וזווית התבוננות זו קשורה מהותית לתפקיד ההיסטורי והחברתי של היהודים ולשנאה שמופנית כלפיהם בדמות האנטישמיות . בפרק השמיני, "הדו-מיניות האנושית - גופניות, סמליות ואתיות במשולש האדיפלי", מזמין ארליך להתבוננות מחודשת

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help