sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 ספה וחברה רצח רבין, שזכו להתייחסות בולטת בתקשורת וגם בקרב אנשי מקצוע . תופעות האבל שרווחו ודווחו הוסברו לא פעם כ"תגובה קלאסית" לרצח אב . ארליך טוען שמושג זה אינו מספק הסבר נאות לתגובותיהם של המתבגרים . הוא מציע הסבר חליפי, המבוסס על אופנויות החוויה של "הוויה" ושל "עשייה", ולאורן, הוא מתאר את המשמעות הבין-דורית האפשרית של רבין לדור הצעיר בישראל . בפרק הרביעי, "יושרה והדדיות בפסיכואנליזה - מי אחראי למה ? ", ארליך חוקר היבטים שונים של מושג האחריות הפסיכואנליטית . הוא מתבונן באחריותו של הפסיכואנליטיקאי כקלינאי וכמטפל, על מרכיביה הייחודיים, עוצמתה ומגבלותיה . בין השאר הוא שואל : מה הם הגבולות והמגבלות של המסגרת הפסיכואנליטית ? האם היא גמישה דיה כדי להימתח ולכלול פגישות ומגעים בסקייפ, בטלפון או במייל ? ומה בדבר כל אותן צורות תקשורת ומידע חדישות, שמאפשרות בנוסף גם הזדמנויות מציצניות שהרשת מאפשרת ? במאמר זה פונה ארליך גם לחברה הפסיכואנליטית בברלין, שבה הוזמן להרצות, ומתייחס לשאלת האחריות של הגרמנים וליחסים שהתפתחו בין שתי הקהילות . בפרק החמישי, "חלום, סמל ומציאות נפשית", ארליך מביא בפני הקורא לא את עיקרי תורת החלומות של פרויד, אלא את המשמעות של הכנסת החלום לשיח האנליטי על ידי פרויד . הוא כותב על החלום בהקשר של סמליות ומציאות נפשית ועומד על המשמעות האקטואלית שיש להבנה זו בהבנת הבדלי הגישות והמחלוקות הפסיכואנליטיות העכשוויות . ארליך דן בשאלות כמו : האם המציאות של הווייתנו היא ממשית או סובייקטיבית ? האם התרחשויות נפשיות פנימיות הן בבואה של המציאות המוכרת והידועה, או שמא להיפך ? האם ובאיזה אופן ידועה לנו המציאות על היבטיה השונים ? ובמילותיה של רחל : "ההיית או חלמתי חלום" ? . וינייטה קצרה מחלום של מטופלת מלווה ומדגימה את הפרק .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help