sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 שמואל ארליך בפרק הראשון, "הרהורים על אחרות, גבולות ודיאלוג", עוסק ארליך ביחסינו עם האחרות שלנו ושל הזר . הוא מנסה לתהות על מידת האמון, או האמונה, שיכולה להיות לנו באחר שבתוכנו . לאחר דיון נרחב במושג הגבול הוא מגיע לשאלות הקשורות לתפיסת האחר שבחוץ, כלומר האויב והזר, ולאפשרויות הדיאלוג איתו . הוא מראה כיצד קבלת האחרות של הזר היא מחווה לאנושיות, לשונות ולייחודיות של פרטים ושל קבוצות . רק היא יכולה להבטיח את התפתחותם של פתרונות קונפליקט יצירתיים וחדשניים שיתפסו את מקומן של זיקות דמיוניות, המעודדות משאלות להרוס ולהכחיד את האחר-האויב . הידברות יצירתית ואמיתית עם האחר תבוא רק עם נכונותנו לטבול את עצמנו ב"מרחב הפוטנציאלי" שבו שנינו - אני והאחר - מתקיימים, ולגלות את החלקים המשותפים, המעורבים והמאחדים בינו לבינינו . אולי אז נוכל לתפוס, ולו לרגע חולף, את היסודות המשותפים לנו, כמו קיומנו האנושי המשותף . בפרק השני, "של מי היא הטראומה ? מבט מחודש על מושג חמקמק מזוויות שונות", מזמין ארליך את הקורא להתבוננות מחודשת במושג הטראומה - מושג שמלווה את הפסיכואנליזה מראשיתה ועובר שינויים וגלגולים יחד עמה . מחד, המונח והמושג הפכו להיות נדושים עד כדי קֵירוב לאובדן משמעות . מאידך, מושג הטראומה מתייחס לצומת שקשה להגזים בחשיבותו עבור הגישה הפסיכואנליטית . ארליך מתמקד במקומה של הטראומה בהבנה הפסיכואנליטית ובקשר בינה לבין תיאוריות הדחף וההשלכות הנובעות מכך . מעבר לכך, ארליך מציע להוסיף את מימד החוויה ואופנויותיה כשותפים שווי ערך בהבנת השפעתה ומיקומה של הטראומה . הוא בוחן בקצרה את השפעות הגומלין בין אופנויות החוויה והטראומה של היחיד לעומת זו של הקבוצה והקהילה, ואת השלכותיה לגבי התמקמותו של האנליטיקאי במרחב הטיפולי . בפרק השלישי, "תגובת מתבגרים לרצח רבין - האמנם רצח אב ? ", ארליך מתייחס לביטויי הצער והאבל של מתבגרים בעקבות

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help