sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מי המציא את בית הספר 13 והקרובים, ואחר כך להתרחק למחוזות שאינם מוכרים . אנשים צריכים להכיר את סביבתם, כך אמר . הוא האמין שילדים נתרמים זה מזה כאשר הם לומדים בקבוצה, מה שאיפשר לו ליצור כיתות . אלא, שאצל פֶּסְטָלוֹצִי הכיתות לא חולקו על פי גיל, אלא על פי ידע, משום שברוב המקרים אז התלמידים נאספו מהרחוב, ילדים יתומים ונטושים, והמוסד החינוכי היה בית עבורם בתקופה שלמדו בו . פֶּסְטָלוֹצִי אמנם זכה להערכה ולהוקרה על פעילותו החינוכית עוד בחייו, וספריו היו רבי מכר בשוויץ ובגרמניה, אך הוא גם חווה תסכולים ואכזבות . תלמידיו הראשונים היו ילדים יתומים שמצא משוטטים, אסף אל ביתו שהיה אז חווה שרכש ב‑‑ ,1769 ובה שיכן אותם . הוא לימד את הילדים לגדל ירקות, לטוות ולארוג . הוא קיווה למכור את המוצרים שיצרו תלמידיו, ובכך לקבל הכנסה כספית לקיום המוסד, אך לא הצליח בכך והמוסד התפרק . אכזבה נוספת הייתה לו בסוף שנות ה‑‑ 90 של המאה ה‑‑ 18 . על חוף אגם לוצרן בשוויץ נמצאו ילדים שניצלו מטביעה . פֶּסְטָלוֹצִי אסף אותם, לימד וחינך אותם במנזר נטוש . חלקם חלו בחורף הקר שם, והוא נשאר איתם וטיפל בהם, אבל לאחר כשנתיים היה צריך למסור את המנזר לרשויות שהסבו אותו לבית חולים . שמו של פֶּסְטָלוֹצִי כמחנך הלך לפניו, והמוניטין שלו גדלו אחרי פלישת צרפת לשוויץ בשנת 1798 . הרעיונות החינוכיים שלו הגיעו גם לצרפת . בשנת 1802 נשלח לפריז כנציג החינוך בשוויץ, לאסיפה שכונן נפוליאון בנוגע לצרכי העתיד בתחומי חיים שונים . פֶּסְטָלוֹצִי דיבר על ליבו של נפוליאון להקים מוסדות חינוך ובתי ספר לילדים ברחבי האימפריה, אך נפוליאון ענה שחבל לבזבז את זמנם של הילדים בלמידה, והוא עצמו ( נפוליאון ) איננו רוצה להטריח את עצמו "בקרוא וכתוב" שלהם . פֶּסְטָלוֹצִי נפטר בשנת 1827 . עד שנת 1830 חוסלה הבערות בשוויץ .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help