sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

חבלי תקווה 13 של בית ספר השלום ) . לפעמים חיבקו המורים ילד שלא התרחץ זמן רב, ודאגו לו לבגד נקי . היה עליהם לוודא שהילדים לא יראו את הוריהם סובלים מרעב או עומדים בתור למזון בעוד הם אוכלים ליד שולחנות ערוכים . בית הספר הפך להיות המקום שבו מציינים ימי הולדת וחוגגים חגי לאום מסורתיים, שבו נפגשים בני תרבויות שונות חסרי שפה משותפת ולפעמים בני קבוצות אתניות ולאומיות עוינות . בית ספר, המהווה במובנים רבים דגם ייחודי המושתת על שילוב מקיף ואמיתי בין הקהילה לבין המתנדבים ועל הקשבה מלאה לאוכלוסיית הפליטים, הוא מראה חריג באתרי אסון ובפעילות ההומניטרית ( ראו פרק 5 : התקווה שבלב ואמנות ההקשבה לקולם של ילדי הפליטים ) . ואמנם, בשלבי ההקמה הראשונים היה על המייסדים להתגבר על מאבקי הכוח הבין‑‑ארגוניים המוכרים בזירות אסון . פעילות הומניטרית ככלל היא קצרת טווח ומבוססת על מתנדבים שאינם בהכרח בעלי הכשרה מתאימה, השוהים זמן קצר במקום ולעיתים הם יחידים שבאים מיוזמתם ואינם חלק מקבוצה או ארגון כלשהם . הפעילות החינוכית של תנועת הנוער בלסבוס, לעומת זאת, היא ארוכת טווח, ומעמידה את איכויותיה החינוכיות לרשות קהילת הפליטים ; בית ספר השלום בלסבוס נהנה ממתנדבים שכוחם כיחידים הועצם בהיותם חלק מגוף הנושא מסורת חינוכית של תנועות הנוער בישראל ( ראו פרק 7 : תנועת הבוגרים כמגדלור לשליחיה בבית ספר השלום בלסבוס : תמונות מספרות ) . בספר נפרש הסיפור כולו כשלם במבנה מרובד ורב‑‑קולי . נכללים בו פרקי עדות של המייסדים, כולל תיאור של סיום המיזם וכן אמירות של מחנכים וחניכים ( ראו מילים שננצור - מפי מורים ותלמידים ) . בכל הפרקים נשמעים באופן ברור וצלול קולותיה של קהילת בית הספר, שרבים מחבריה כבר נפוצו במדינות שונות . על פרקי עדות אלה נוספים פרקי מחקר .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help