sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

חבלי תקווה 11 רוויים תסכול ואלימות . מדובר במציאות שרירותית שבה לא היה ברור לפליטים מתי ולאיזה אישור יזדקקו כדי ליהנות מזכויות יסוד לקורת גג, למזון, לחינוך ולחופש תנועה . תקופת הפעילות של התנועות בלסבוס ארכה חמש שנים ; בשלוש השנים הראשונות פעל בית הספר על בסיס יום‑‑יומי, ובשנתיים שאחרי כן, בעקבות הצתות של בית הספר ושל מחנה הפליטים הגדול באי ( מוריה ) , התנהלו פעילויות חינוכיות מבוזרות בהובלה של מורים ובוגרים של בית הספר ושל פליטים נוספים באי ( ראו פרק 10 : ואף על פי כן, המשכנו כנגד כל הסיכויים . . . ) . בטקסטים שונים נקרא המפעל החינוכי הזה בית הספר הבין‑‑לאומי לשלום, כתרגום שמו באנגלית The International School of Peace . אולם מאחר שמייסדיו הבחינו בין חינוך של שלום, המממש חיי שלום בפועל, לבין חינוך לשלום, המחנך לקראת שלום עתידי, אימצנו את המינוח שלהם וקראנו לו בית ספר השלום . אוכלוסיית היעד שלו הגיעה ליוון דרך הים, הניצולים הוכרו כמבקשי מקלט וכמי שאינם יכולים לשוב לארצם, ולפיכך הם נקראים פליטים . בית ספר השלום נועד אפוא לילדי הפליטים . למעלה מעשרים משלחות של יהודים וערבים, חברי התנועות, הגיעו לאי בזו אחר זו, וכל אחת התעתדה לשהות במקום בין שלושה לשישה שבועות . המשלחות הראשונות בנו את המקום ; מְכוּלות מחומרים פשוטים הותאמו לשמש ככיתות לימוד, בחצר נבנו כיור ופינת בישול, והמתחם הוקף בגדר עץ . מה שייחד אותו היו הצבעים העליזים, בעיקר גוונים של ורוד, הכתובות הרב‑‑לשוניות, החלונות המצוירים . העיצוב אמר כולו שמחה ואופטימיות, הוא צד את עין הבא בשער המקום ושבה את ליבו . במקביל הוחל בגיוס מורים, ויחד איתם הוכנו תוכניות הלימודים והעבודה . החלטה אמיצה שהתבררה כנכונה ובונה הייתה לגייס מורים באופן בלעדי מבין הקהילות ולארגן את החלוקה לכיתות לא רק על פי גילאים אלא גם על פי שפות אם ( ראו פרק 8 : שפה,

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help