sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

חינוך 13 בתחום החשוב הזה — רוב ההצעות לתיקון נוגעות לשוליים של המערכת ומזניחות את מה שבאמת יכול לעשות את ההבדל . כאשר נכנסתי לתפקיד שר החינוך בשנת 2009 , היו לי שיחות עם רבים מקודמַי בתפקיד וגם עם מנכ"לי המשרד לשעבר . מאוחר יותר במהלך הקדנציה גם שוחחתי עם שרי חינוך רבים של מדינות מערביות . בעקבות השיחות הללו הגעתי למסקנה : אצלנו, כמו ברוב העולם המערבי, לב הבעיה הוא בירידה באיכות כוח האדם שפונה היום להוראה . חשובה השאלה כמה תלמידים ילמדו בכיתה . חשוב מכך : מי יהיה המורה שיעמוד מולם ויפתח בפניהם שערים לערכים, לדעת ולחכמה . בעבר אין ספק שהיה מכובד להיות מורה . המסורת שלנו מתבססת על ההערכה למורים . גם בישראל זה היה מקצוע חזק ומוערך, אבל עם השנים הוא ננטש בהדרגה : גברים החלו לנטוש אותו בשנות ה- 60 , והחל משנות ה- 80 גם נשים משכילות החלו להעדיף חלופות אחרות . תהליך הנטישה הזה יצר בהדרגה מציאות, שקיימת לא רק בישראל אלא ברוב העולם המערבי, שבו איכות כוח האדם הפונה להוראה היא בינונית . יש כמובן גם היום מורים מצוינים במערכת, אך אם נבחן את ממוצע הנתונים של מי שמגיע היום למכונים להכשרת מורים או לחוגים לחינוך באוניברסיטאות — נבין שיש מקום לשיפור ניכר . כדי לבנות מערכת חינוך חזקה

הוצאת סלע מאיר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help