sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 הקדמה הלהבה, החולם חי בתוך עבר שכבר אינו שלו בלבד, כי אם בתוך עברן של להבות האש הראשונות בעולם . 2 . בדרך זו מנציחה ההתבוננות בלהבה חלימה ראשונית . היא מנתקת אותנו מן העולם ומרחיבה את עולמו של החולם . ללהבה יש נוכחות מרשימה משל עצמה, אולם בקרבתה, אנו מפליגים הרחק בחלימתנו, הרחק מדי : "אנחנו הולכים לאיבוד בחלימות" . הלהבה היא כאן, זעירה ורעועה, נאבקת לשמר את קיומה, ואילו החולם הולך לחלום במקום אחר ומאבד את קיומו שלו כשהוא חולם חלום גדול, גדול מדי - כשהוא חולם על העולם . הלהבה היא עולם ומלואו עבור האדם הבודד . לכן, אם חולם הלהבה מדבר אל הלהבה, הוא מדבר אל עצמו, והנה הוא כבר משורר . בהגדילו את העולם, את גורל העולם, בהגותו בגורל הלהבה, מרחיב החולם את השפה משום שהוא מבטא יופי של העולם . בזכות מבע כזה הרואה יופי בכול, 3 חיי הנפש עצמם מתרחבים, מתרוממים . ההתעמקות בלהבה העניקה לחיי הנפש של החולם הזנה אנכית, מזון שמגביהַּומרומם . מזון אווירי, ההולך בניגוד לכל "מזונות האדמה" - אין לך עיקרון פעיל ממנו כדי להעניק תנופה פנימית 3 [ "מבע הרואה יופי בכול", במקור - -expression pancalisante וכך מסביר בשלאר את המונח Pancalism בהערת שוליים בספרו האוויר והחלומות ( L׳air et les songes , José Corti, p . 65 1943, ) : "כדי לענות לטענות שהועלו נגדי בנוגע לשימוש במילה פאנקליזם, אזכיר כי שאלתי אותה מאוצר המילים של בולדווין . כוונתי בכך היא שהפעילות הפאנקליסטית נוטה להפוך כל התבוננות ביקום לעדות של יופי אוניברסלי . ראו : J . M . Baldwin , Théorie génétique de la realité, Le Pancalism e . ]

הוצאת בבל בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help