sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 "חיסול הקאסטות" הוא טקסט בן כמעט שמונים שנה של נאום שלא נישא מעולם . כשקראתי אותו לראשונה הרגשתי כאילו פסע מישהו לתוך חדר אפלולי ופתח את החלונות . קריאת דבריו של ד"ר בהימראו ראמג'י אמבדקר מגשרת על הפער בין מה שמרבית ההודים לומדים להאמין בו בבית הספר לבין המציאות שאנו חווים בחיי היום – יום שלנו . אבא שלי היה הינדו מזרם הבְּרַהמוֹאיזם . 1 פגשתי אותו רק כשבגרתי . בילדותי גדלתי עם אמי במשפחה נוצרית סורית – אורתודוקסית באַיֶמֶנֶם כפר קטן במדינת קֶראָלָה הקומוניסטית . 2 ואף על פי כן הייתי מוקפת בסדקים ובבקיעים שחרצה שיטת הקאסטות בחברה . באימנם היתה- כנסייה "פּארָיָאנית" נפרדת שבה כמרים "פאריאנים" הטיפו לקהילה של "טמאים" . 3 הקאסטות נרמזו בשמותיהם של אנשים, באופן שבו התייחסו זה לזה, במלאכות שביצעו, בבגדים שלבשו, בשפה שדיברו, בשידוכים . וחרף כל זאת מעולם לא נתקלתי במונח "קאסטות" ולו בספר לימוד אחד . קריאת נאומו של אמבדקר הסבה את תשומת לבי לתהום 1 [ התנועה הרפורמיסטית ההינדואית ברהמו סמג', שנוסדה ב - 1828 בכלכותה ( כיום קולקטה ) ] . [ ההערות המובאות בסוגריים מרובעים הן מאת העורך המדעי של המהדורה העברית . שאר ההערות במאמר הפתיחה ובכל פרקי הספר הן מאת עורך המהדורה האנגלית . ] 2 [ ב - 1957 היתה המדינה הדרומית קראלה לראשונה בהודו שמוקמת בה ממשלה קומוניסטית באופן דמוקרטי, אך בעשורים הבאים חלקו המפלגות השונות בהודו את השלטון בה . ] 3 [ משורש המילה פאריה - הנגזרת משמה של קאסטת מנודים בדרום הודו . ]

הוצאת בבל בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help