sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 פתיחוּת מלאה וספק למנחה שלי לדוקטורט . קורס אחד עסק בזן בודהיזם, והאחר בשירת הייקו . הזן הקסים אותי אז, אף שהבנתי מעט מאוד ממנו, ובעיקר הקסים אותי ג'ושו, מורה הזן בן המאה השתים – עשרה שהופמן מרבה להזכירו ואף כתב ספר על צורת ההוראה המיוחדת לו, ספר שנפגוש כאן לא מעט . שני קורסים במסגרת הלימודים לתואר הראשון, זה הכול, אבל זה היה בלתי נשכח . באמת, יש אהבות ממבט ראשון שנמשכות לנצח, התאהבויות שנהפכות לאהבה עמוקה . בגיל שלושים וחמש נסעתי עם בן זוגי ליוון . ערכנו מסע ממושך ומרתק בחבל הפלופונס, שבגלל הנטייה שלי לרוחניות היה רווי מקדשים ומזבחות עתיקים ומוזרים, ממש כמו שאני אוהבת . סיימנו את הטיול באתונה . ביום האחרון באתונה, רגל אחת כבר בארץ, טיפסנו אל ראש הגבעה . מזג האוויר היה מעונן, שמים אפורים רבצו מעל לאקרופוליס . האתר היה בשיפוצים, אבל אפשר היה להתבונן מבחוץ על המבנה המעוטר כולו בפסלונים . ושם, בראש האקרופוליס, אל הראש שלי קפץ ( כי כן, החוויה היתה כאילו זה בא מבחוץ פנימה ) הדיבר השני של היהודים : "לֹא יִהְיֶה לְךָאֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל פָּנָי . לֹא – תַעֲשֶׂה לְךָפֶסֶל וְכָל – תְּמוּנָה" . התבוננתי בפסלים, הפסלים הרבים שעל הקיר . ומחשבה עלתה על הדתות שהצליחו להפשיט את האלוהות מסימנים, שעלו מעלה – מעלה בתביעה עזה אל רוח האדם, אל תודעתו שמבקשת אחר הצורות - לא תעשה לך תמונה ; אף שזאת הנטייה שלך, אף שזה מה שאתה זקוק לו, אף שזה מה שמצווים התשוקה והרגש - לא תעשה פסל, לא תעשה תמונה, לא תעשה עבודה זרה . זהו הציווי של הדיבר השני של היהדות . בזן אין ציווי כזה, אבל יש עמדה ברורה מאוד באשר לצורות : צורה היא ריקות . צורות הן תופעות, ולתופעות אין מהות, ואין להתפתות

משכל (ידעות  ספרים)

הוצאת בבל בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help