|
Page:138
138 A courtyard is ‘alive’ as long as it’s boundaries are ‘living centers’ in themselves . The pattern ‘Arcade’ as an example, is a real entity whose function is both to separate and connect gradually the building to the courtyard . And though the arcades appear to be different, there is a superstructure ! that repeats itself - responsible ! for their functioning . תחושת ה'חיים׳ בחצר מתהווה במידה והגבולות המגדירים אותה הם ׳מרכזי חיים׳ לכשעצמם . דפוס ׳הארקדה׳ כדוגמא, הוא ישות ממשית שתפקידו להפריד ולחבר בו זמנית, באופן הדרגתי בין הבניין לחצר . על אף שצורתן של הארקדות נראות על פניו אחרת, קיים מבנה - על ! החוזר על עצמו והאחראי ! לתפקודן .
|
פורטוגלי, נילי
|
|