sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

ההוראה כסיפור 10 זה לא ספר המדריך איך ללמד באמצעות סיפורים בדיוניים, וגם לא איך לספר סיפורים בצורה יעילה . במקום זאת, הוא מסביר איך להשתמש בכוחה של צורת הסיפור כדי ללמד כל תוכן באופן מרתק ומשמעותי יותר . צורת הסיפור היא תופעה תרבותית אוניברסלית ; כולם בכל מקום נהנים מסיפורים . הסיפור, אם כך, אינו סתם בידור מזדמן ; הוא משקף תבנית בסיסית ועוצמתית שדרכה אנו מבינים את העולם ואת החוויה . ואכן, יש הטוענים כי צורת הסיפור משקפת מבנה בסיסי של תודעתנו ( 1966 , Lévi - Strauss ) . כך או אחרת, ברור שסיפורים גורמים לילדים לגלות מעורבות בקלות ובעוצמה . ספר זה הוא ניסיון לעצב מודל המסתמך על כוחה של צורת הסיפור, ומשתמש בכוח זה בהוראה . אתאר את המודל בפירוט, ואתן דוגמאות מספר לשימוש בו בתחומי לימוד שונים . ומכיוון שהוא מתנגש בנקודות אחדות עם כמה מהעקרונות והנהלים השולטים כיום, נראה שעדיף להתחיל בדיון בעקרונות ובנהלים אלה . אם כך, בפרק הראשון אתייחס לעקרונות בולטים כמו "מן הקונקרטי אל המופשט" ו"מן הידוע אל הלא ידוע" .

מכון ברנקו וייס לטיפוח החשיבה

כנרת, זמורה דביר בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help