sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הקדמה | 9 טיילור ופינלי ( 2010 , Taylor & Finley ) וכן ברי ( 2011 , Berry ) רואים חשיבות רבה בהכרת התהליכים שעוברות קבוצות שונות בדרך להשתלבותן בקהילה, במוסדות אקדמיים ובשוק העבודה . תהליכים אלה יכולים להתממש באחת משתי דרכים : היטמעות של קבוצות מיעוט בקבוצת הרוב ( assimilation ) , דהיינו הזנחת מרכיבי זהות מסוימים ואימוץ מרכיבי זהות חדשים ההולמים את תרבות הרוב ; ותִרבות ( acculturation ) המתבטא באימוץ מרכיבי זהות חדשים אגב שמירה על המטען התרבותי הקיים . שני תהליכים אלו מבוססים על "תורת ההטמעה התרבותית" ( theory of cultural assimilation ) המגדירה את האופן שבו קבוצות מיעוט מאמצות, או אינן מאמצות, את סממני התרבות של קבוצת הרוב ( , Spielberger 2004 ) . התהליך שבו פרט מקבוצת מיעוט מוותר על מרכיבי זהותו המקוריים ונטמע בתרבות הרוב, יכול להתרחש באופן גלוי, מודע ורצוני, או לחלופין מתוך חוסר מודעות, באופן סמוי או שאינו רצוני . לעומת זאת, פרט שמוסיף מרכיבים לזהותו, מרחיב את הרפרטואר התרבותי הקיים ( 2017 , Abe ) . תהליך התִרבות הוא פעמים רבות צעד הכרחי בהשתלבות של מהגרים בתרבות המארחת, אך כדי שיצליח על מרכיבי הזהות החדשה לקיים אינטראקציות מיטביות עם מרכיבי התרבות הקודמת . במחקרים שבחנו מורים מהגרים בישראל ( 2002 , Remennick ) , נמצא שכאשר שינויים בזהות התרבותית מתרחשים באופן לא מבוקר ולא מודע, הם עלולים לערער את מעמדם החברתי והמקצועי של המורים . לחלופין, כאשר תהליכי ההיטמעות והתִרבות מתרחשים מתוך אינטראקציה מיטבית בין המרכיבים השונים, הם עשויים לתרום להעצמת הזהות הייחודית שמורים מסגלים לעצמם . נדרשים אפוא הן מחקר הן פרקטיקה המושתתים על רגישות תרבותית . תוכנית הלימודים בבית הספר היא כמו תווים על דף . המוזיקה אינה מתנגנת עד שהתזמורת – המורה והתלמידים – מפיחים בתווים רוח חיים . גם כאשר המוסד מציע קורסי חובה בלמידה רב - תרבותית, המרצים הם שמביאים את המדיניות לידי ביצוע ; ובהיעדר מוחלט של מדיניות שכזו וקורסים שכאלה, הגישה של המרצה והחופש האקדמי שהוא נוטל לעצמו בהוספת תוכן רב - תרבותי בהוראה, יכולים לצייד את מורי העתיד בידע, בכישורים ובערכים המקדמים למידה רב - תרבותית . כדי להצליח ביצירת חברה שוויונית באמת, שכל קבוצה תרבותית, אתנית ודתית בה היא בעלת ערך, אנו זקוקים לחיבור קוהרנטי ומחייב בין חזון, מדיניות, תוכנית לימודים, הוראה ומחקר .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help