sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 | סוגיות ודילמות בהוראה בהקשר רב - תרבותי השאלה אם די ב"למידה על אודות" נתונה לדיון מתמיד . לפי גלדי ( 2009 ) , החינוך לרב - תרבותיות אינו יכול להסתכם בידיעה על אודות האחר, מנהגיו וחגיו . חינוך לרב - תרבותיות משמעו עיצוב של סביבת בתי הספר והמכללות להכשרת מורים באופן שישקף את הרבגוניות בחברה . רב - תרבותיות והכשרת מורים לפי פוקס וגיי ( 1995 , Fox & Gay ) , רב - תרבותיות בהכשרת מורים צריכה לשמש מתווה בסיסי ועקבי בכל היבטי ההכשרה, פדגוגיים וניהוליים, ולשרת את צורכי המורים ומנהיגי מערכת החינוך לעתיד . לדבריהם, יש לראות בחינוך לרב - תרבותיות במוסדות אלה מסננת חיונית שדרכה אינדיווידואלים מעניקים משמעות לחייהם ומגבשים את זהותם ואת תחושת השייכות והגאווה שלהם . נדבך זה דורש הוראה קשובה והולמת תרבותית, המבוססת על התנסות מעשית עם תלמידים ממגוון קבוצות אתניות, חברתיות ועדתיות - דתיות . לטענתם, סטודנטים מקבוצות מיעוט המתכשרים רק דרך עדשת התרבות הדומיננטית, יפנימו את המסר כי תרבותם היא בעלת ערך נמוך מזה של התרבות השולטת, וזהותם תדוכא באופן מובלע . מכללות להכשרת מורים יכולות להיות השלב הראשוני בהתקדמות לקראת האידיאל הקשה להשגה של חינוך לרב - תרבותיות בחברה צודקת . לפי פאול - בנימין וריינגולד ( 2014 , Paul - Benyamin & Reingold ) , הצורך בהכשרת מורים לרב - תרבותיות עולה וגובר עם השנים, אך בפועל המדיניות והעשייה במכללות להכשרת מורים אינן נותנות לו מענה מספק . החוקרים מצאו חוסר התאמה בין השיח הרב - תרבותי ובין העשייה הרב - תרבותית בשתי מכללות להכשרת מורים שחקרו . הם כתבו : למרות הרטוריקה [ . . . ] הביטוי התדיר ביותר של רב - תרבותיות הוא עניין של מקריות, נושא שנידון בקורסים אקראיים במגוון מחלקות . בדרך כלל קורסים אלה הם יוזמה אישית של חברי סגל : יש ראשי חוגים המעודדים עיצוב של קורסים הכוללים היבט רב - תרבותי, אך המסר שלהם אינו משקף כלל את האידאולוגיה והמדיניות של המכללה . ( 55 . p ) עזר ואח' ( 2007 , . Ezer et al ) בחנו אף הם מכללות להכשרת מורים בישראל . הם מצאו שהמרצים מפנימים את חשיבותו של החינוך לרב - תרבותיות, ועם זאת, גם מכללות הרואות בחינוך זה ערך מרכזי, מתקשות לסייע לחברי סגל להטמיע את עקרונותיו בתכנים ובדרכי ההוראה, ולגלות רגישות והקשבה לפרחי הוראה מקבוצות מיעוט שמתמודדים עם אתגרי שפה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help