sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 שמאי גלנדר לדוגמה, המילה "הבל" היא בגימטריה ,37 והיא מופיעה שלושים ושבע פעמים בספר ; המילה "דברי" היא בגימטריה ,216 כמספר פסוקי הספר, ועוד . בצדק מסתייג סאו ( Seow ) מראיית הנומרולוגיה כבסיס למבנה : הספירה אינה עקבית, שכן רייט מצרף פסוקים וצירופים מסוימים לקטעים המכילים משמעויות רעיוניות שונות, וממילא יוצא שספירתו שרירותית, מה גם שהקדמונים לא נהגו 12 למספֵּר את פסוקיהם . אך גם סאו אינו סבור שהספר הוא אוסף מקרי של מימרות . בעקבות בקהאוז ( Beckhaus ) , הוא מציע מבנה סימטרי בן שני חצאים הדומים למדי בגודלם ( הקו החוצה הוא ו 16 ) : כותרתו של החלק האחד ( א 2 - ו 9 ) היא "הכול בר – חלוף וחסר ממשות", וכותרות המשנה הן הקדמה ( א 2 - 11 ) ; "אין דבר בר – קיימא" ( א 12 - ב 26 ) ; "הכול בידי האל" ( ג 1 - 22 ) ; "טוב יחסי אינו טוב באמת" ( ד 1 - 16 ) ; ואילו תחת הכותרת "המוסר : התמודדות עם כל המוטל בספק", כותרות המשנה הן "יחסו של המחבר לאל" ( ה 1 - 7 ) ; "הנאה ולא חמדנות" ( ה 8 - ו 9 ) . החלק השני כותרתו "החמקמקות שבכול", וכותרות המשנה הן : "אין יודע מהו טוב" ( ו 10 - ז 14 ) ; "חמקמקותם של הצדק והחוכמה" ( ז 15 - 29 ) ; "התבל כמהות שרירותית" ( ח 7 ) ; ותחת הכותרת "מוסריות : ההתמודדות עם הסכנות ועם המוות", כותרות המשנה הן : " Carpe Diem " ( ט 1 - 10 ) ; "העולם מלא סיכונים" ( ט 11 - י 15 ) ; "החיים בצל הסיכונים" ( י 16 - יא 16 ) ; וסיכום ( יא 7 - יב 8 ) . לטעמי, גם בחלוקה זו יש מידה לא מבוטלת של שרירותיות, שכן קטעים לא מעטים בספר יכולים לבוא תחת אותן כותרות, וגם ההגדרות ניתנות לשינוי . כך, למשל, הרעיון של מיצוי ההווה וניצול המציאות, כפי שאפרט במהלך העיון, מופיע פעמים לא מעטות בניסוחים שונים בחלקי הספר השונים . אף החלוקה הסכמטית 12 . Seow ( שם : 43 - 47 ) .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help