sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 שמאי גלנדר 8 לעומת הסבורים שהספר, בדומה לספר למצוא אצל רייט ( Wright ) . 9 ואחרים המציינים סממני משלי, אינו אלא אוסף של מימרות, 10 רייט מתרכז אחדות ואפילו קווים של התפתחות במהלך הספר, במבנה בלבד ואינו מחפש בספר אחדות רעיונית . בסקירה מקיפה של ניתוחֵי מבנה מוצא רייט שרובם ככולם נוטים להגדיר רצף של רעיונות באמצעות הגדרה מתמצתת ( או באמצעות כותרת ) , ועל ידי כך הם מסתכנים בראייה סובייקטיבית . לפיכך מעדיף רייט את הניתוח המבני, המתרכז בגילויים הצורניים ולא בתכנים הרעיוניים, 11 בהתאם לכך, ובכך הוא מבטיח לכאורה שיטתיות אובייקטיבית . רייט מציג את הספר כולו כמושתת על מבנה סימטרי – קונצנטרי . למשל, הוא מוצא תבנית מרכזית בפרקים ט - י, שאותה הוא מגדיר בכותרת "אין יודע" ( או "אינם יודעים" ) , ותבנית זהה סביב "מי יוכל" או "לא ימצא" בפרקים ז - ח . אלא שבדיקה קפדנית מעמידה ממצא כזה בספק : התבנית "אין יודע" מופיעה בפרקים ט - י שלוש פעמים בלבד בהקשרים התואמים את הגדרתו של רייט ( ט ,10 12 ; י 15 ) , אבל היא מופיעה גם בהקשרים אחרים ( יא ,2 ,5 6 ) . התבנית 8 . E . D . Wright , " The Riddle of the Sphinx : The Structure of the Book of Qoheleth", CBQ, 30 ( 1968 ) : 313 - 334 9 . דליטש הוא נציגה המובהק של גישה זו . ראו : F . Delitzsch, Commentary on the Song of Songs and Ecclesiastes, Trans . M . G . Eaton, Edinburgh , 1891 . לפי גישה זו, כל ניסיון למצוא בספר סדר מבני הוא מאולץ וכפוי . 10 . ראו הפנייתו של רייט ( שם : 317 ) אל ; Hitzig ; Ginsberg ; Bea ; Genung Zögler ; Ginsburg ; Vauvari ; Buzy ; Podechard ; Lamparter ; Pantrel ; Weber ; Miller 11 . ראו במיוחד שני מחקרים ברוח ה – New Stylists . האחד הוא O . Loretz, Qohelet und der alte Orient, Freiburg , 1964 , שאינו מוצא תוכנית במבנה הספר ; השני הוא : ) 1968 ( 30 G . Castellino , " Qohelet and His Wisdom", CBQ, 28 - 15 , שמתבסס בעיקר על הבחנה בין קטעים הכתובים בגוף ראשון לבין לשון ציווי, ובהתאם לכך מוצא בספר שני חלקים - האחד ( א 1 - ד 16 ) עיקרו בהערכה שלילית של החיים, ואילו גישתו השיפוטית של השני ( ד 17 - יב 12 ) חיובית יותר .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help